FANDOM

"Chłopaki polegają na mnie. Nie wolno mi się zawahać ani pomylić. Muszę być szybki i sprytny, muszę przewidzieć każde zagrożenie, inaczej któremuś z nas może stać się krzywda... albo coś o wiele gorszego. Co będzie, jeśli przeze mnie nie powiedzie się nasza misja? A jeśli ucierpi przyjaciel? Nie mogę do tego dopuścić."
— Cole
Cole
Cole Skybound CGI.png
Ninja Ziemi
Żywioł Ziemia
Atut Obrona
Smok Rocky (dawniej)
Smok Ziemi
Broń Kosa (dawniej)
Kosa Wstrząsów (dawniej)
Ostrze Żywiołu Ziemi (dawniej)
Technoostrze (dawniej)
Obsydianowa Kosa (dawniej)
Aeroostrze (dawniej)
Miecze
Status Żywy
Lokalizacja Kraina Ninjago

Cole jest silnym i niezawodnym Ninja Ziemi oraz dawnym liderem drużyny Ninja Senseia Wu.

Biografia

Wczesne życie

Cole samotnie przemierzył niezmierzony ocean, zjechał na piętach z czubka góry lodowej, przebył nieprzebytą dżunglę i wciąż szukał nowych, większych wyzwań. Jednak żaden sukces nie przyniósł mu prawdziwej satysfakcji.

Ninja

Trening

Na szczycie góry, na którą się wspinał, spotkał Senseia Wu. Sensei Wu zabrał Cole'a do Klasztoru Spinjitzu i wyszkolił na Ninja. W czasie treningu Cole poznał pozostałych uczniów Senseia Wu - Jay'a i Zane'a.

Pewnego wieczoru otoczyli Kai'a. Sensei Wu przerwał ich walkę i przedstawił Kai'owi swoich trzech uczniów. Sensei Wu użył Spinjitzu, by przebrać swoich czterech uczniów w stroje odpowiadające ich mocom i wyjaśnił kto jest mistrzem którego żywiołu.

Bronie Spinjitzu

Sensei Wu przedstawił im ich misję. Musieli ciągnąć powóz z Sensei'em Wu. W tym czasie trzej Ninja opowiedzieli swoją historię. Niedaleko Jaskiń Rozpaczy rozbili obóz. Później dotarli do Jaskiń Rozpaczy pilnowanych przez szkielety. Kai niezauważalnie odszedł od drużyny. Tak zaszli aż na wieżę Samukai'a. Zane użył swojego Shurikena, aby zdobyć mapę. W Jaskiniach Rozpaczy znaleźli pierwszą broń - Kosę Wstrząsów. Po znalezieniu kosy spotkali Samukai'a i jego armię. Podczas walki odkryli, jak używać Spinjitzu. Po ucieczce szkieletów natknęli się na strażnika kosy - Smoka Ziemi. Mimo zakazu Sensei'a Wu, Kai użył Kosy Wstrząsów. Razem uciekli przed smokiem używając Spinjitzu. Spotkali Sensei'a Wu i odeszli szukać reszty broni.

Gdy płynęli przez Zamarznięte Pustkowie, Sensei Wu opowiadał im o Mocy Kreacji. Na miejscu zobaczyli wiele zamarzniętych szkieletów. Zane zamarzł próbując zabrać Shurikeny Lodu. Pozostali wzięli go i uciekli przed Smokiem Lodu.

Po dotarciu do Pływających Ruin szukali trzeciej broni - Nunczako Błyskawic. Wspięli się po ogromnym łańcuchu, aż do ruin ogromnego miasta. Kierując się symbolami błyskawic, Ninja dotarli do ogromnego budynku. Zdobyli Nunczako Błyskawic i natknęli się na Smoka Błyskawic. Za pomocą skrzydeł zmontowanych przez Jaya odlecieli z podniebnych ruin zostawiając smoka i Skulkinów.

Wylądowali w Lesie Spokoju. Tam zaczęli się bawić. W nocy trzej Ninja zostali napadnięci przez Samukai'a i jego armię szkieletów. Szkielety związały trzech Ninja, a Samukai ukradł Złote Bronie Spinjitzu. Po zniknięciu szkieletów, Jay przeciął linę ostrzem Nuckala. Wszyscy trzej ruszyli do Świątyni Ognia. Po drodze próbowali odebrać szkieletom Bronie Spinjitzu, ale bezskutecznie.

Gdy Ninja trafili do Świątyni, Kai powiedział im o smoku. Kai pożegnał się z Nyą, która wróciła do Ignacii. Smok Ognia wezwał resztę smoków. Cole, przełamując swój strach przed smokami, po prostu polecił Smokowi Ziemi zawieść się do Podziemi. Smok po prostu go posłuchał. Po dostaniu się do Podziemi próbowali dostać się do Mrocznej Fortecy Garmadona skacząc po stalaktytach. Na swojej drodze spotkali Szkieletowego Pająka i spadli w dół. Zostali otoczeni przez szkielety. Stworzyli Tornado Kreacji i stworzyli diabelski młyn, w którym uwięzili szkielety. Weszli do Fortecy, w której zobaczyli walkę Senseia Wu z Samukaiem. Nie wtrącili się do walki. Zobaczyli przegraną swojego mistrza oraz zdradę i śmierć Samukai'a. Lord Garmadon zniknął w powstałym tunelu, a Ninja zabrali bronie i razem z Senseiem Wu wrócili do Ignacji.

Ninja ścigali się na swoich smokach o tytuł Smoczego Mistrza. Wyścig wygrał Cole, ale Kai powiedział, że następnego dnia nie wygra, mimo ustalenia, że zwycięzca będzie nosił tytuł przez miesiąc.

Cole zapytał Sensei'a Wu, jak Garmadon został władcą Podziemi. Sensei powiedział, że pewnie przedyskutowali to nad filiżanką herbaty, co nie było prawdą.

Powstanie Węży

Kiedy Nya i inni Ninja zastanawiali się nad położeniem drugiego Ostrza Kłów, Cole'owi przypomniało się, że w jego rodzinnej miejscowości jest ono fragmentem Pucharu Kłów. Ninja jadą więc do jego ojca, Lou. Wtedy wyjaśnia im, że jego ojciec myśli, że jest w stolicy Ninjago i uczy się w Akademii Śpiewu i Tańca. Lou wita ich serdecznie, ale jest bardzo zdenerwowany, kiedy widzi jak Ninja śpiewają. Gdy ojciec na chwilę odchodzi, Cole tłumaczy im, że jego ojciec chciał, aby Ninja Ziemi w wieku siedmiu lat wykonał Potrójny Tygrysi Podskok, najtrudniejszy ruch taneczny w całym Ninjago. Skończyło się to upadkiem na twarz, operacją, "zamknięciem w sobie"(jak to określił Jay) i ucieczką.

Później zaczął się konkurs talentów. Najpierw Cole uważał, że puchar należy po prostu ukraść, ale usłyszał to Lou, co zaskutkowało wyjawieniem prawdy (Cole jest Ninja). Wtedy uznał, że lepiej wziąć udział w konkursie. Na początku, zanim Ninja wyszli na scenę, strasznie się denerwowali, a Zane powiedział, że ma w brzuchu 'motylki', po czym otworzył swoją 'klapkę' i wyleciały z niej motylki.

W trakcie konkursu Wężonowie chcieli pokonać Ninja walką, ale im się nie udało. W tym momencie Cole wykonał legendarny Potrójny Tygrysi Podskok. Dostał maksymalną liczbę punktów i puchar. Wszyscy wiwatowali, ale Cole był smutny, ponieważ na widowni nie było jego ojca.

Potem okazało się, że jego ojciec cały czas go widział. Wtedy właśnie Wężonowie zrzucili na niego reflektory. Ninja Ziemi rzucił się pod nie, pragnąc obronić ojca. Uzyskał pełnię możliwości.

Cole zatrzymali Jadozęba w ślepym zaułku.Opowiedział im że Pythor zdobył wszystkie Ostrza Kłów. Sensei zapytał go jak pokonać Dusiciele, powiedział że trzeba się rozluźnić się. Jednak pomimo treningu razem z resztą drużyny został złapany i uwięziony w klatce. Podczas pobytu w klatce grał z Jayem w warcaby(Cole przegrywał). Kai próbował uciec, ale złapał go Pythor i skuł im ręce. Na odsiecz przyszedł Lloyd (w stroju zielonego ninja). Po chwili przybył Garmadon z armią szkieletów. Walczyły przeciwko wężom, bo wszystkie szkielety "nienawidzą węży"(tak uważa Nuckal). Pythor próbował uciec, ale Garmadon zaczął z nim walczyć, a następnie Cole zagrodził mu drogę,a Pythor zniknął zostawiając Ostrza. Ninja odzyskali Ostrza Kłów i świętowali. Ale Pythor zakradł się na Perłę Przeznaczenia i patrzył na świętowanie szykując zemste.

Zdolności i cechy

Cole daje z siebie wszystko. Przypomina nieopanowany żywioł - bez przerwy sprawdza granice swoich możliwości. Najpierw wspina się na szczyt góry nie do zdobycia, a potem przebija się przez jej środek dla czystej przyjemności. Jest silnym i zręcznym wojownikiem. Nie ma na świecie nic, co budziłoby w nim strach, z wyjątkiem smoków. Trudno znaleźć takiego przyjaciela jak Cole. On nikogo nie zawiedzie, można na nim zawsze polegać. Sensei Wu wiedział, że Cole będzie świetnym przywódcą i już podczas pierwszej akcji okazało się, że miał rację. Jako przywódca jest trochę szorstki. Potrafi szybko obmyślić odpowiedni plan do każdej sytuacji. Jest silny, odważny, mądry i zdyscyplinowany, ale nie potrafi znaleźć sobie celu w życiu.

Cole poznał tajniki Spinjitzu i nauczył się władać elementem Ziemi.

Bronie

Pierwotnie Cole używał zwykłej kosy. Po zdobyciu Złotych Broni Spinjitzu zaczął używać Kosy Wstrząsów. Kiedy Ninja oddali Garmadonowi Złote Bronie, Cole wrócił do zwykłej kosy. Później w Świątyni Światła otrzymał Ostrze Żywiołu Ziemi. Od czasu wizyty u Cyrusa Borga Cole posługiwał się jednym z Technoostrzy, jednak przestał z niego korzystać po zresetowaniu systemu. Po Turnieju Żywiołów Cole zaczął używać zwykłej kosy, jednak porzucił ją na rzecz Obsydianowej Kosy, którą ostatecznie stracił podczas ostatniej walki z Roninem. Później natomiast w ramach rozejmu dostał od niego Aeroostrze.

Cytaty

"Nic mnie nie powstrzyma. Jestem siłą natury!"
— Cole, Słownik Kart
"Przygotuj się na uziemienie... nikt nie oprze się potędze smoka ziemi."
— Cole DX, Słownik Kart
"Uwielbiam zapach zbliżającej się ziemi w środku nocy!"
— Kendo Cole, Słownik Kart
"Niesamowity ninja ziemi. Nadchodzi."
— Cole ZX, Słownik Kart

Ciekawostki

  • Uwielbia wspinaczkę górską.
  • Odkąd P.I.X.A.L. powiedziała że, Cole według oprogramowania byłby idealnym partnerem dla Nyi, cały czas rywalizuje z Jay'em.
  • Ma chorobę lokomocyjną. Trochę mocniejsze bujanie na statku powoduje, że musi koniecznie zostać na pokładzie, choćby się waliło i paliło.
  • Bardzo lubi ciasta i rockowe ballady.
  • Umie tańczyć moonwalk.
  • W odcinku Kowale Melodii pogodził się z ojcem i jako jedyny zrobił Potrójny Tygrysi Podskok.
  • Jako mały chłopiec jego ojciec chciał by zrobił Potrójny Tygrysi Podskok ale Cole upadł na głowę.
  • Oszukiwał ojca że uczył się w Akademii Muzyki i Tańca bo nie chciał sprawić mu przykrości.
  • Oprócz smoków panicznie bał się duchów.

Informacje o minifigurce

Comic Cole.PNG

Cole w komiksie

Zobacz też artykuł Cole na Legopedii.

Cole w formie minifigurki pojawił się w zestawach: 2112 Cole, 2263 Turboniszczarka, 2516 Ośrodek Treningowy Ninja.

Cole w formie mikrofigurki pojawił się w zestawie 3856 Ninjago.

Cole DX w formie minifigurki pojawił się w zestawach: 2170 Cole DX, 2509 Obrona Smoka Ziemi, 2520 Arena Ninjago.

Cole ZX w formie minifigurki pojawił się w zestawach: 9444 Szturmowiec gąsienicowy Cole'a, 9579 Zestaw startowy, 9447 Gryzowóz Lashy, 30087 Cole.

Kendo Cole w formie minifigurki pojawił się w zestawach: 9455 Robot Ogniokieł, 9457 Niszcząca kula Ogniokła, 9551 Kendo Cole.

NRG Cole w formie minifigurki pojawił się w zestawie 9572 NRG Cole.

Kimono Cole w formie minifigurki pojawił się w zestawie 70502 Wiertło Cole'a.

Techno Cole w formie minifigurki pojawił się w zestawach: 70720 Myśliwski poduszkowiec, 70723 Piorunowy pojazd.

Turniejowy Cole w formie minifigurki pojawił się w zestawie 70753 Pojedynek na moście.

Dżunglowy Cole w formie minifigurki pojawił się w zestawie 70747 Kruszarka skał.

Głębostonitowy Cole w formie minifigurki pojawił się w zestawach: 70733 Motocykl Cole'a, 70734 Smok mistrza Wu, 70738 Ostatni lot Perły Przeznaczenia.

Airjitzu Cole w formie minifigurki pojawił się w zestawie 70741 Latająca kapsuła Cole'a.

Cole w stroju Mistrza Airjitzu w formie minifigurki pojawił się w zestawie 70599 Smok Cole'a

Cole jako duch w stroju Mistrza Airjitzu w formie minifigurki pojawił się w zestawie 70604 Wyspa Tygrysiej Wdowy.

Pojawienia

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Cole

  • czy on znowu stanie się człowiekiem

    6 wiadomości
    • tak
    • bejrz odcinek na kreskoweczkach.pl dzień zmarłych :)
  • Cole

    21 wiadomości
    • Na moje oko to dorosły Kai trochę przypomina tego kucharza z knajpy, w której pracował Zane. Btw wszyscy ninja zostali senseiami
    • Mistrz Metalu napisał(a):Na moje oko to dorosły Kai trochę przypomina tego kucharza z knajpy, w której pracował Zane. Btw wszyscy ni...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki