FANDOM

Lloyd Garmadon
Lloyd Skybound CGI
Informacje
Żywioł Energia (nieaktywna)

Złota Moc (dawniej)

Smok Ultra Smok
Złoty Smok (dawniej)
Smok Energii
Broń Miecze
Miecz Świątyni
Status Żywy
Lokalizacja Kraina Ninjago

Lloyd Montgomery Garmadon (lub Mistrz Lloyd) jest Zielonym Ninja, nieaktualnym Żywiołowym Mistrzem Energii, a obecnie przywódcą Ninja. Jest synem Garmadona i Misako, siostrzeńcem Wu i wnukiem Pierwszego Mistrza Spinjitzu. Gdy był dzieckiem, próbował podążać za nikczemnymi śladami ojca. Lloyd zmienił się, pomagając Ninja i zdając sobie sprawę, że jego przeznaczeniem jest bycie Zielonym Ninja. Gdy chłopaki wyszkolili Lloyda i gdy ten ponownie spotkał się z Misako - jego matką, zmierzył się z Garmadonem i Mrocznym Władcą, stając się Złotym Ninja. Garmadon zostaje oczyszczony ze zła, a Overlord zostaje pokonany - jednak później powraca i kradnie Złotą Moc Lloyda. Kiedy Zane poświęcił się, by zniszczyć Władcę, Ninja znaleźli go żywego na Wyspie Chena. Lloyd i inni Ninja postanowili uratować Zane'a, biorąc udział w Turnieju Żywiołów. To spowodowało wojnę pomiędzy Mistrzami Żywiołów a Kultystami, która skończyła się tym, że Lloyd musiał wygnać swojego ojca do Przeklętej Krainy.

Później Lloyd został opętany przez Morro, który zdobył Kryształ Krainy i uwolnił Znakomitość. Lloyd pomógł w walce z nim, ale zniszczenie Znakomitości zawaliło Przeklętą Krainę, zabijając jego ojca. Krótko po tym Lloyd pomógł w walce z Podniebnymi Piratami i ich kapitanem, Nadakhanem. Podczas tego konfliktu Lloyd chciał być mądry jak Wu, ale kiedy jego życzenie zostało spełnione zaczął się starzeć. Kiedy Jay wypowiedział swoje trzecie życzenie, ostatnie wydarzenia zostały cofnięte, a wiek Lloyda zwrócony. W Dniu Zmarłych Lloyd upamiętnił Garmadona w Wąwozie Wielkich. Lloyd walczył później z Władcami Czasu i ich armią. Podczas nieobecności Wu Lloyd poprowadził Ninja i stał się ich nowym mistrzem, gdy Wu został stracony w czasie.

Następnie dowiedział się, że Synowie Garmadona zamierzają sprowadzić jego ojca za pomocą Mask Oni, jego samego, jego matki i nowo odnalezionego niemowlęcia - Wu. Udaje im się, a zły do szpiku kości Lord Garmadon prawie go zabija, pozbawiając go jego mocy. Później obserwował jak Colossi "zabił" Kaia, Jaya, Zane'a, Cole'a i Wu, a potem uciekł do bezpiecznego miejsca, w którym znajdowała się jego matka, P.I.X.A.L. i Nya. Był nieświadomy tego, że czwórka Ninja i jego wuj przeżyli dzięki Herbacie Podróżnika.

Po jego tragicznej stracie, Lloyd wraz z Nyą, jego matką, P. I.X.A. L. i Darethem muszą obronić Ninjago przed mrocznym Garmadonem i jego armią. Lloyd trenował z Nyą, która usiłowała ponownie zbudzić jego moce. Mimo jej starań, ogarnęła go żałoba, a siły Garmadona zaczęły ich szukać. Ukrywając się odkrywają prawdę o losie ich przyjaciół i decydują się walczyć do czasu, aż ci powrócą.

Biografia

Wczesne życie

Lloyd jest synem Lorda Garmadona i Misako. Jego ojciec był pełen dumy z nowonarodzonego syna i chciał, by Lloyd podążył inną drogą niż jego własna. Rodzina była szczęśliwa przez pewien czas, ale któregoś dnia Garmadon w końcu stracił kontrolę nad złem, które się w nim znajdowało i został wygnany do Sekretnego Wymiaru. Lloyd był zbyt młody, by pamiętać o chwilach spędzonych z Garmadonem, ale słyszał o nim i lubił swojego złego ojca, chcąc pójść w jego ślady i nie zdając sobie sprawy, że Garmadon tego nie chce. Gdy był już wystarczająco duży, Misako wysłała go do Mrocznej Szkoły dla Niegrzecznych Chłopców. Pierwszego dnia w szkole wszyscy wyśmiewali się z Lloyda, a Brad wpuścił mu mrówki do jego łóżka. Gdy wszyscy wyszli, Brad wziął go pod swoje skrzydła i nauczył go sztuki zemsty.

Lloyd został wydalony ze szkoły, ponieważ nie miał "zbyt dużych ambicji, aby stać się jednym z przyszłych przywódców". Przed wyjazdem ukradł pelerynę i kaptur z szafy, planując samemu zostać złym panem.
Lloyd Garmadon Poster

Lloyd Garmadon

Atak węży

Lloyd pojawił się w Wiosce Jamanakai, rzucając sztucznymi wężami i domagając się słodyczy, ale został powstrzymany i upokorzony przez Ninja. Później, gdy szedł przez Mroźne Pustkowia, natknął się na Grobowiec Hipnokobrów. Po zdobyciu dowództwa nad nimi, poprowadził ich do ataku na Wioskę Jamanakai, by ponownie zostać zatrzymanym przez Ninja. Lloyd następnie zwrócił swoją uwagę na budowę twierdzy w sercu Dzikiego Lasu, choć został szybko odkryty i zniszczony przez Ninja. Następnie Skales przejął dowództwo nad Hipnokobrami i po pokonaniu Slithraa w walce, nowy generał wygnał Lloyda.

Korzystając z mapy, którą ukradł z Grobowca Hipnokobrów, Lloyd wyruszył na poszukiwanie Grobowca Wężowampirów, których zamierzał uwolnić, by zemścić się na Hipnokobrach za zdradę. Choć Wężowampiry chętnie by mu pomogli, nalegali, by najpierw odbudować swoją armię. Gdy dotarli na złomowisko rodziców Jaya - Złom i Graty Eda i Edny, Lloyd był świadkiem, jak Wężowampiry używają swojego jadu, by zamienić stare pojazdy w maszyny szturmowe. Mimo to zmuszeni byli uciekać, gdy przybyli Ninja.

Gdy ich armia była gotowa, Lloyd towarzyszył Wężowampirom w walce z Hipnokobrami. Potem okazało się, że Fangtom i Skales są starymi przyjaciółmi i ogłoszono zawieszenie broni, zmuszając Lloyda do ucieczki. Wiedząc, że wszystkie inne plemiona obawiają się Anakondowców, Lloyd udał się do ich grobowca i odkrył, że pozostał jeden z węży tego plemienia - Pythor. Mimo to Pythor zgodził się zostać sługą Lloyda i razem spędzili dzień na drobnych zbrodniach. Pod wpływem sugestii nowego sługi, Lloyd i Pythor zaatakowali Mroczną Szkołę dla Niegrzecznych Chłopców za zemstę za to, że go stamtąd wyrzucili. Jednak gdy przybyli Ninja, Pythor pokazał swoje prawdziwe zamiary, kradnąc mapę, uciekając i pozostawiając Lloyda schwytanego przez Ninja. Jego wuj Wu przeczytał Lloydowi bajkę na dobranoc, która wyjaśnia, dlaczego nie należy ufać wężom.

Teraz mieszkając z Ninja, Lloyd pomógł swojemu wujkowi w jednej z codziennych lekcji Ninja, robiąc im psikusy (takie jak umieszczanie ubrań Zane'a z ubraniami Kai'a w praniu, zmieniając kolor ubrań Zane'a na różowy, mieszanie w jednym z wynalazków Jaya, itp.) i obwiniając o to drugiego Ninję.
Images (1)-0

Ostateczna Bitwa

Po klęsce Pożeracza, Ninja przenieśli się do mieszkania w mieście Ninjago. Chociaż ich przestronny nowy dom miał miejsce na szkolenie Lloyda, nie był w stanie otrzymać osobistych wskazówek od Ninja, ponieważ ci musieli pracować, by zapłacić za czynsz. Po tym, jak Lloyd został prawie uprowadzony przez Skalesa, Ninja postanowili zredukować się do bardziej przystępnego mieszkania. Chociaż Ninja byli teraz w stanie nadzorować trening Lloyda, wkrótce zorientowali się, że ich ciasny apartament był nieodpowiedni i zaczęli używać Mojo Dojo Senseia Daretha jako miejsca do treningu. Kiedy Kapitan Soto i jego piraci zaatakowali miasto Ninjago, Ninja powiedzieli mu, że jest jeszcze za mały na taką walkę, ale młody Zielony Ninja użył swojego Ultra Smoka by wejść na statek, a podczas bitwy po raz pierwszy wykonał Spinjitzu.

Niedługo potem Lloyd został zaproszony do swojej starej szkoły z internatem, by otrzymać honor za stanie się Zielonym Ninja. Po przybyciu do szkoły Lloyd odkrył, że była to tylko sztuczka jego dawnych kolegów z klasy, którzy schwytali go i próbowali ponownie zmienić go na złego chłopca. Gdy przybyli Źli Ninja zrobione przez Garmadona, Lloydowi udało się przekonać swoich kolegów z klasy, aby ci pomogli Ninja pokonać ich fałszywych odpowiedników. Kiedy Ninja wkroczyli na pole wyścigu w Ninjago, by uratować Dojo Daretha przed zniszczeniem, Lloyd brał udział w nim, latając na Ultra Smoku. Mimo że nie był w stanie dotrzeć do mety, Lloydowi udało się powstrzymać Garmadona przed zniszczeniem Ninja.

Kiedy Ninja zostali przemienieni w dzieci dzięki Mega Broni Garmadona, Lloyd zabrał ich do Jamy Komiksów Ninjago, aby znaleźć informacje o Grundalu, stworzeniu polującym na Ninja, który został przywrócony do życia przez Mega Broń. W wyniku wykorzystania herbaty do pokonania Grundala, Lloyd znacznie się postarzał, co doprowadziło do przybliżenia ostatecznej bitwy. Teraz starszy Lloyd zaczął poważniej traktować swój trening i stawił czoło swojemu ojcu z innymi Ninja w Zaginionym Mieście Ouroboros. W wyniku powrotu Ninja razem z Garmadonem w przeszłość, Ninja zniszczyli Mega Broń za pomocą własnych Złotych Broni. Po ich powrocie wiedza Lloyda o Mega Broni została wymazana.

Jakiś czas później Lloyd i inni Ninja zostali wezwani do Muzeum Historii Ninjago, bo jad Wielkiego Pożeracza sprawił, że figurki, które przedstawiają członków Kamiennej Armii ożyły. Po tym, jak Ninja pokonali małe figurki, Lloyd ponownie spotkał swoją matkę Misako. Mimo wszystko nadal był zły, że opuściła go na tyle lat i odszedł od niej. Misako dogoniła go i ujawniła historię Overlorda.

Reaktywacja

Po klęsce Overlorda, Lloyd podróżował do Ninjago, przyjmując medale i osiągnięcia jako Złoty Ninja za swoje zwycięstwo. Jego ojciec również porzucił tytuł Lorda, ponownie stał się Mistrzem Garmadonem i złożył przysięgę niestosowania przemocy.

Turniej Żywiołów

Lloyd wraz ze swoimi przyjaciółmi i Garmadonem pojawia się na wyspie Chena. W trakcie turnieju stacza pojedynek z Mistrzem Chenem, który przegrał. Później wraz Ninja wraca do Ninjago, by pokonać armię Anakondowców Chena. Wypowiada zaklęcie przeklinające Garmadona, a potem jest świadkiem wysłania jego ojca i armii Anakondowców Chena do Przeklętej Krainy.

Opętanie

Lloyd zostaje opętany przez Mistrza Wiatru, ducha zwanego Morro. Jednak pod koniec sezonu wraca do swojej normalnej formy.

Zdolności i cechy

Nadpobudliwy, niebezpieczny, natchniony. Lloyd, gdy był młody, pragnął sprostać oczekiwaniom ojca - zostać superzłoczyńcą i mrocznym władcą. Gdy okazało się, że jest wybrańcem, przeszedł na stronę ninja.

Jako wnuk Pierwszego Mistrza Spinjitzu, Lloyd posiada wrodzoną kontrolę nad czterema żywiołami: Ziemią, Błyskawicami, Ogniem i Lodem, z których nauczył się korzystać podczas treningu z Ninja. Wtedy odkrył w sobie również zdolność tworzenia Energii i poznał Spinjitzu. Kiedy czterej Ninja podzielili się z nim swoimi mocami w Świątyni Światła, Lloyd mógł wzywać Złotego Smoka. Podczas walki z Mrocznym Władcą osiągnął pełnię swoich możliwości, dzięki czemu był w stanie lewitować, a jego moc Kreacji zwiększyła się. Wkrótce większość jego Złotej Mocy została wyssana przez Władcę, a pozostałą część Lloyd przekazał czterem Ninja. Wtedy jego moc znacznie się zmniejszyła. Od tej pory zamiast Złotego Smoka może wzywać Smoka Energii.

Bronie

Lloyd zazwyczaj nie używa broni, jednak podczas konfliktu z Roninem korzystał z dwóch złotych katan.

Jego ulubionymi broniami są Błyskawiczny Sztylet, Kostur Oślepienia oraz Włócznia Wężowych Języków.

We śnie Zane'a używał Nunczako Błyskawic.

Cytaty

"Ustąpisz. Ach, tak. Aaahahahaha!!! Chwila, czy to cukierek?"
— Lloyd Garmadon, Słownik Kart

Informacje o minifigurce

Zobacz też artykuł Lloyd Garmadon na Legopedii.

Lloyd Garmadon w formie minifigurki pojawił się w zestawach: 9443 Chrzęstokopter, 9457 Niszcząca kula Ogniokła i 9552 Lloyd Garmadon.

Lloyd ZX w formie minifigurki pojawił się w zestawach: 9450 Epicka walka smoków i 9574 Lloyd ZX.

Kimono Lloyd w formie minifigurki pojawił się w książce LEGO Ninjago: Character Encyclopedia.

Złoty Ninja Lloyd w formie minifigurki pojawił się w zestawach: 70503 Złoty smok i 70505 Świątynia światła.

Techno Lloyd w formie minifigurki pojawił się w zestawach: 70722 Atak OverBorga i 70725 Smok nindroid.

Lloyd w zbroi Kamiennej Armii w formie minifigurki pojawił się w zestawie 70728 Bitwa o Ninjago.

Turniejowy Lloyd w formie minifigurki pojawił się w zestawie 70755 Ścigacz.

Dżunglowy Lloyd w formie minifigurki pojawił się w zestawie 70749 Wężowe wrota.

Głębostonitowy Lloyd w formie minifigurki pojawił się w zestawach: 70738 Ostatni lot Perły Przeznaczenia i 70751 Świątynia Airjitzu.

Lloyd opętany przez Morro w formie minifigurki pojawił się w zestawach: 70736 Atak smoka Moro i 70732 Miasto Stiix.

Lloyd w stroju mistrza Airjitzu w formie minifigurki pojawił się w zestawach: 70601 Podniebny Rekin i 70605 Twierdza Nieszczęścia.

Pojawienia

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Lloyd Garmadon

  • Czy Lloyd osiągnął pełnie możliwości?

    3 wiadomości
    • Złoty Ninja był pełnią możliwości Lloyda. Potwierdza to [http://www.lego.com/pl-pl/ninjago/explore/ninjagopedia/chapter4 oficjalna strona Ninjago].
    • dzięki
  • Nazwisko

    4 wiadomości
    • FankaNinjago napisał(a):Misako chyba też ma na nazwisko Garmadon o ile się nie mylę, więc to jest raczej jego nazwisko skoro cała trójka...
    • To nie tak. Garmadon to imię, Wu to imię, Misako to imię. Ich nazwisko nie jest znane. A Lloyd ma na nazwisko Garmadon, gdyż...