Fandom

Wiki Lego Ninjago

Przewodniki Sag/Atak Węży

< Przewodniki Sag

1045stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Saga Guide - Rise of the Snakes.PNG

Główny Wątek

Ninja się rozleniwiają. Nie spodziewają się szybkiego powrotu Lorda Garmadona, więc odpoczywają, grając i jedząc pizzę. Myślą, że przygotowani na wszystko. W pewnym momencie do ich pokoju wbiega zdenerwowana Nya, mówiąc, że Lord Garmadon powrócił i że widziano go w Wiosce Jamanakai. Ninja natychmiast tam wyruszają, choć z niemałymi problemami. Na miejscu okazuje się, że w wiosce widziano nie Lorda Garmadona, a jego syna, Lloyda, żądającego słodyczy. Ninja wieszają go na słupie i odchodzą. Jednak w torbie jednego ze smoków znajdują zwój z informacją o najpotężniejszym Zielonym Ninja. Każdy z czwórki bohaterów chce stać się Zielonym Ninja, więc zaczynają się treningi, ale również kłótnie.

Tymczasem upokorzony Lloyd wybiera się na Mroźne Pustkowia. Przypadkiem przesuwa ukrytą dźwignię i wpada w dziurę w ziemi. Znalazł się w tajemniczym miejscu, całym z lodu. Spotyka tam dziwną, wężo-ludzką istotę. To stworzenie to jeden z Wężonów, starożytnej humanoidalnej rasy węży, dokładnie przywódca plemienia Hipnokobr, Slithraa. Wężon próbuje zahipnotyzować Lloyda wzrokiem, ale przypadkiem hipnotyzuje sam siebie i staje się posłuszny Lloydowi.

Z pomocą całego plemienia Hipnokobr syn Lorda Garmadona atakuje wioskę Jamanakai i zabiera wszystkie słodycze. Nie podoba się to Skalesowi, jednemu z wojowników plemienia. Wężonowie marnują siły, by zabierać słodycze, zamiast podbijać świat. Aby ratować wioskę, przybywają Ninja. Udaje im się odeprzeć atak, ale Cole zostaje na wpół zahipnotyzowany.

Zane spotyka tajemniczego sokoła, który prowadzi go i resztę Ninja do fortecy w lesie budowanej przez Hipnokobry na zlecenie Lloyda. Ninja udaje się zniszczyć fortecę, jednak Skales przejmuje kontrolę na Cole'em. Na szczęście z hipnozy wyprowadza go Sensei Wu, używając ostatniego Świętego Fletu.

Po przybyciu do klasztoru okazuje się, że został on spalony przez Wężonów. Ninja obwiniają za to Zane'a i sokoła, jednak ptak prowadzi ich ponownie - tym razem do ich nowej siedziby - Perły Przeznaczenia.

Tymczasem w plemieniu Hipnokobr wybucha spór. Skales nie chce słuchać rozkazów dzieciaka i wyzywa Slithrę na pojedynek. Dzięki użyciu starożytnej sztuki Te-Kłyn-Do wygrywa walkę i zostaje nowym generałem. Lloyd nie ma już posłuchu i musi uciekać. Chce otworzyć drugi grobowiec Wężonów z plemieniem Wężowampirów. Ma mapę pozostałych grobowców, więc znajduje grobowiec bez trudu. Wężowampiry godzą się na propozycję Lloyda, by walczyć z Ninja i Hipnokobrami.

Do Ninja przybywają w międzyczasie rodzice Jaya, Ed i Edna. Zapraszają oni Jaya do swojego rodzinnego domu, na złomowisko. Ninja przybywają tam, jednak na miejscu okazuje się, że złomowisko zaatakowały Wężowampiry. Ukąsiły rodziców Jay i przejęły wiele maszyn. Ninja wygrywają walkę i dzięki antidotum z berła ratują rodziców Jaya, ale Lloyd zdołał uciec. Prowadzi Wężowampiry do walki z Hipnokobrami, jednak w miejscu starcia okazuje się, że Fangtom, generał Wężowampirów, przyjaźni się ze Skalesem, nowym generałem Hipnokobr i nie chcą ze sobą walczyć. Lloyd po raz kolejny musi uciekać.

Znajduje jednak jeszcze jeden grobowiec - Anakondowców, najpotężniejszych spośród wszystkich pięciu plemion Wężonów. Otwiera go, jednak okazuje się, że z Anakondowców pozostał już tylko jeden - Pythor. Proponuje on przyjaźń z Lloydem. Razem zdobywają słodycze z wioski Jamanakai. Atakują też dawną szkołę Lloyda - Mroczną Uczelnię dla Niegrzecznych Chłopców. Na miejsce przybywają Ninja. Otaczają Pythora i Lloyda, jednak przebiegły Wężon kradnie mapę z grobowcami od Lloyda i rozpływa się w powietrzu. Ninja łapią Lloyda, który przechodzi na ich stronę.

Sensei Wu i Lloyd próbują dla testu skłócić ze sobą Ninja. Udaje im się to, jednak Ninja muszą jechać do pozostałych grobowców. Zane i Cole jadą do grobowca Dusicieli, natomiast Kai i Jay do grobowca Jadozębów. Biały i czarny Ninja zauważają, że grobowiec został już otwarty przez Pythora i spotykają generała plemienia Dusicieli, jednak z pomocą Świętego Fletu uwalniają się i jadą do Kaia i Jaya. Oni tymczasem walczą z Jadozębami, ale Zane i Cole przybywają w porę, by użyć instrumentu. Na miejscu jednak pojawia się Pythor, który kradnie flet i wypuszcza Ninja na kłodzie na toksyczne jezioro. Czwórka bohaterów zostaje jednak uratowana przez tajemniczego Samuraja X.

Po powrocie otrzymują powiadomienie, że Wężonowie zbierają się w podziemiach stolicy Krainy Ninjago. Sensei Wu mówi im, że Pythor nie może zjednoczyć pięciu plemion, gdyż będzie mógł wtedy uwolnić Pożeracza Światów. Ninja więc mają za zadanie skłócić ze sobą plemiona. Udaje im się to i na pewien czas zagrożenie zostaje zażegnane.

Jednak Wężonowie atakują ponownie, w Mega-Potwornym Parku Rozrywki. Ale gdy Ninja przybywają na miejsce, cała sytuacja już opanowana przez Samuraja X. Bohaterowie umawiają się, że ten, kto odkryje tożsamość tajemniczego samuraja, zostanie Zielonym Ninja.

Kai wysadza Lloyda przy salonie z grami, aby mógł w spokoju patrolować miasto. Jednak syn Garmadona ma inne plany. Dostrzega autobus Wężonów i przebiera się za jednego z nich, by jechać razem z nimi. Wężonowie jadą do Zaginionego Miasta Ouroboros, gdzie Pythor wyzywa generałów na pojedynek, którego stawką jest posłuszeństwo. Z pomocą Skalesa wygrywa bitwę i gwarantuje sobie kontrolę nad pozostałymi plemionami. Teraz pozostaje mu tylko odnalezienie czterech Ostrzy Kłów. Niestety jeden z Wężonów odkrywa przebranego Lloyda. Ninja, którzy poszukiwali syna Garmadona, docierają do Zaginionego Miasta. Tam zostają złapani i zmuszeni do walki z Samurajem X. Udaje im się uciec, niestety Lloyd pozostaje uwięziony przez Wężonów. Gdy Ninja lecą z Samurajem X, nagle kończy się paliwo i spadają na pustynię. Tam Kai odkrywa, że w rzeczywistości Samurajem X była Nya, jego siostra. Postanawia jednak, że jej nie wyda, nawet jeśli oznaczałoby to przegraną w zakładzie. Nya więc wraca sama, a Kai z resztą Ninja.

Zane znów zauważa sokoła. Ninja podążają więc za nim, lecz tylko Zane nie traci kondycji i dobiega do końca, do Brzozowego Lasu. Tam jednak okazuje się, że Biały Ninja nie jest człowiekiem, lecz robotem, androidem. Zane ciężko to znosi. Jednak gdy jego przyjaciół atakują Drzewozwierze, rusza na pomoc i osiąga swoją Pełnię Możliwości.

Sensei Wu wyrusza do Sekretnego Wymiaru, by znaleźć Lorda Garmadona. Udaje mu się to i razem wracają do Ninjago. Garmadon chce chronić swojego syna, jest też już na tyle potężny, by trzymać wszystkie cztery Złote Bronie Spinjitzu jednocześnie.

Jay, zakochany od dawna w Nyi, postanawia w końcu zaprosić ją na randkę. Jednak jeszcze na pokładzie Perły Przeznaczenia zakłuwa się kłem szkieletu zmarłego Wężowampira. Zaczyna się przemieniać. Podczas randki wychodzi na chwilę, by zobaczyć, co się z nim dzieje, ale gdy wraca, Nyi nie ma. Okazuje się, że Wężonowie ponownie zaatakowali Mega-Potworny Park Rozrywki, a Nya jako Samuraj X wyruszyła z nimi walczyć. Jednak przegrała, została złapana i przywiązana do pędzącego wagonika, który ma się za chwilę rozbić. Na miejsce przybywa jednak Jay, który widząc Nyę w zagrożeniu, osiąga Pełnię Możliwości i zatrzymuje wagonik. Nya całuje go, tym samym zmieniając go z powrotem w człowieka, ponieważ przemianę w Wężowampira można zatrzymać na dwa sposoby: dzięki antidotum lub przy wielkich emocjach.

Ninja dowiadują się, że jedno z Ostrzy Kłów znajduje się w pucharze, który można zdobyć wygrywając konkurs tańca i śpiewu. Przybywają więc do ojca Cole'a, który zna się na takich rzeczach. W końcu startują w konkursie jako Kowale Melodii, jednak zamierzają zabrać puchar, nie go uczciwie zdobyć. Okazuje się, że jednym z jurorów jest Pythor, a jedną z drużyn zgłoszonych do konkursu - grupa Wężonów. Anakondowiec fałszuje wynik, jednak Ninja i tak wygrywają, czym Cole zasłużył na podziw ojca. Pythor jednak kradnie puchar i zrzuca reflektory na Lou. Cole rzuca się na ratunek i osiąga Pełnię Możliwości.

Pythorowi zostały do zdobycia jeszcze dwa Ostrze Kłów - jedno z nich w Świątyni Ognia, gdzie kiedyś był Miecz Ognia. Przyprowadza tam ze sobą Lloyda. Ninja wraz z Garmadonem również przybywają na miejsce, jednak wulkan wybucha. Ninja i Wężonowie uciekają, zostaje tylko Kai i Lloyd. Czerwony Ninja musi zdecydować - Ostrze Kłów czy Lloyd. Osiąga Pełnię Możliwości i razem z Lloydem wracają na Perłę Przeznaczenia. Okazuje się, że Zielonym Ninja nie miał zostać żaden z czwórki - zostaje nim Lloyd.

Tymczasem Pythor zdobywa w końcu wszystkie Ostrza Kłów. Ninja przybywają do jego bazy, by mu je zabrać, jednak zostają złapani. Lloyd, który jako Zielony Ninja zostaje na Perle razem z ojcem, wdaje się z nim w kłótnię i każe mu odejść. Leci na ratunek Ninja, jednak niewiele to daje. Na szczęście w porę przybywa Lord Garmadon z armią Szkieletów, którzy pokonują Wężonów. Ninja zabierają Ostrza Kłów i organizują imprezę, że niedługo je zniszczą. Ale Pythor ich obserwuje...

Ninja lecą do wulkanu, ponieważ tylko najgorętsze miejsce w Ninjago jest dość gorące, by zniszczyć Ostrza Kłów. Na miejscu jednak Pythor zabiera im ostrza i jedzie z nimi do Zaginionego Miasta Ouroboros, by przebudzić Pożeracza Światów. Sensei Wu sam zamierza powstrzymać Pythora, jednak nie udaje mu się to i Anakondowiec przebudza Wielkiego Pożeracza. Gdy Ninja przybywają do Zaginionego Miasta, ogromny wąż pożera Senseia i Pythora. Teraz wszystko w rękach Ninja. Pożeracz dociera do stolicy, by ją pożreć. Ninja nie wiedzą, co robić, gdy przybywa Ultra Smok - połączenie wszystkich czterech smoków strażników. Wtedy Ninja starają się unieruchomić Pożeracza, co im się udaje. Garmadon staje na dachu budynku z wszystkimi czterema Złotymi Brońmi i niszczy Pożeracza. Ninja odnajdują Senseia, który przeżył.
Jednak Garmadon uciekł gdzieś z Brońmi...

Inne Wydarzenia

Znanych jest wiele mniejszych wydarzeń, które miały miejsce w czasie ataku Wężonów, jednak nie da się umieścić ich w chronologii głównych wydarzeń.

Tajna broń węży

Niełatwo być wężem

Słowo węża

Ocalić Senseia

Chłodne pożegnanie

Nieustraszony ninja

Wężowe plemię

Kluczyki do zwycięstwa

Kogo uściskać?

Co kryje mrok

Zasadzka

Wioska strachu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki