FANDOM

Saga Guide - History of Ninjago.PNG
First Spinjitzu Master Creating Ninjago.PNG

Pierwszy Mistrz Spinjitzu tworzy Ninjago

First Spinjitzu Master vs Overlord.PNG

Pierwszy Mistrz Spinjitzu walczy z Mrocznym Władcą

Pierwszy Mistrz Spinjitzu zebrał złoto ze Złotych Szczytów i wziął je do Świątyni Światła, gdzie wykuł z niego cztery Złote Bronie Spinjitzu. Używając ich, Pierwszy Mistrz Spinjitzu stworzył Krainę Ninjago. Przekazał też moce żywiołów swoim strażnikom, odtąd zwanym Pierwszymi Mistrzami danego żywiołu. Krótko po tym wydarzeniu, w krainie pojawił się Mroczny Władca, który rozpoczął konflikt z Pierwszym Mistrzem. Ponieważ żadna ze stron nie była zdolna pokonać drugiej, Mroczny Władca stworzył sobie do pomocy Kamienną Armię. Pierwszy Mistrz Spinjitzu, wiedząc, iż zostanie pokonany, rozdzielił krainę na dwie części, pozostawiając Mrocznego Władcę i część Kamiennej Armii na części nazwanej później Wyspą Ciemności.

Wiele lat później, starszy syn Pierwszego Mistrza, Garmadon, został ugryziony przez małego węża. Ukąszenie napełniło młodego Garmadona złem, które zaczęło rozprzestrzeniać się po jego organizmie. Niedługo później Pożeracz Światów stworzył Wężonów, którzy mieli pomóc mu w podbiciu Krainy Ninjago. Jednak Pożeracz, pokonany przez Pierwszego Mistrza Spinjitzu, zasnął i został umieszczony pod stolicą Wężonów. Ale Pierwszy Mistrz Spinjitzu zmarł, a konflikt między ludźmi a Wężonami pozostał, mimo chwilowego pokoju.

Po pewnym czasie Garmadon opuścił klasztor i swojego brata, by uczyć się u Chena. Ten chciał rozpocząć nową wojnę z Wężonami. Przechwycił też list miłosny od Wu dla Misako, w której zakochani byli obaj bracia. Garmadon podpisał list brata jako swój, przez co Misako zakochała się w nim. Wygrał też walkę z drugim uczniem Chena, Clouse'em i otrzymał tytuł lorda. W czasie, gdy Garmadon uczył się u Chena, Wu zwerbował ucznia - Morro, Mistrza Wiatru. Znał legendę o Zielonym Ninja, który miał pokonać Czarnego Pana. Myślał, że to Morro ma zostać legendarnym Ninja. Jednak zło było w nim zbyt silne. Gdy uczeń dowiedział się, że nie jest mu pisane zostać Zielonym Ninja, wściekł się i odszedł z klasztoru. Chciał odnaleźć grobowiec Pierwszego Mistrza Spinjitzu, by udowodnić Wu, że jest godzien zostać potężnym Ninja. Zginął jednak w Jaskiniach Rozpaczy w wybuchu gazu i trafił do Przeklętej Krainy.

Arcturus.PNG

Arkturus, jeden z generałów Wężonów

Po pewnym czasie Chen oszukał i ludzi, i Wężonów mówiąc, że druga strona chce zaatakować. W rezultacie to Wężonowie zaatakowali pierwsi. Generałami Wężonów zostało pięciu z plemienia Anakondowców, wśród nich Arkturus. Do walki z nimi stanęli Mistrzowie Żywiołów, prawdopodobnie potomkowie Pierwszych Mistrzów Żywiołów wraz z Wu. Garmadon odwrócił się od Chena i stanął po stronie swojego brata. Walka była wyrównana, ale Chen zdołał skłócić ze sobą Mistrzów, przez co ludzie zaczęli przegrywać. Mieszkańcy Ninjago stworzyli jednak Święte Flety, dzięki którym pokonali pięć plemion Wężonów i zamknęli je w pięciu osobnych grobowcach.

Wu Photo.PNG

Misako, Garmadon i Wu w młodości

Kiedy Pierwszy Mistrz zmarł, zostawił cztery Złote Bronie Spinjitzu pod opieką swoich dwóch synów. W międzyczasie Garmadon poślubił Misako i miał z nią jednego syna - Lloyda. Po pewnym czasie wewnętrzna transformacja Garmadona się dokonała, a zło go pochłonęło. W rezultacie, pewnej nocy próbował ukraść cztery Złote Bronie Spinjitzu, by zmienić Krainę Ninjago na swoje podobieństwo. Wu go jednak powstrzymał. Między braćmi wywiązała się walka. Kiedy Garmadon miał zadać bratu ostatni cios, został trafiony przez błyskawicę i strącony do Podziemi.

Po wygnaniu brata, Wu wziął cztery Złote Bronie Spinjitzu i ukrył je w czterech różnych miejscach w krainie i przy każdej z nich postawił smoka w roli strażnika. Sporządzoną przez siebie mapę przekazał właścicielowi kuźni 4 Bronie w wiosce Ignacia. Sam zaś osiadł w Klasztorze Spinjitzu na następne lata. W międzyczasie Garmadon, strącony do krainy zmarłych, pokonał Króla Podziemi, Samukaia, tym samym zostając nowym przywódcą Armii Szkieletów.

W nieznanym okresie czasu sensei Kodokuna Yang stworzył Airjitzu. Znalazł też Ostrze Yin, za którego pomocą chciał zyskać nieśmiertelność. Jednak coś poszło nie tak i został nieśmiertelny - tyle że jako duch.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki