FANDOM

Saga Guide - Possession.png

Główny Wątek

Sensei Wu zakłada herbaciarnię - Głęboką Mądrość. Wysyła Ninja, aby ją trochę rozreklamowali, oprócz Lloyda, który dostaje wezwanie z muzeum. W muzeum było jakieś zajście. Lloyd idzie razem ze strażnikiem do pewnego pokoju, a tam okazuje się, że strażnik był opętany przez ducha. Jednak celem ducha nie było opętanie strażnika, lecz Zielonego Ninja. Lloyd zostaje więc opętany. Tymczasem Ninja reklamują herbaciarnię, używając swoich mocy Żywiołów. Nagle jednak moce znikają. Biegną do Wu, by zapytać się go, co się stało. Gdy docierają do herbaciarni, dociera do niej jeszcze ktoś - opętany Lloyd. Atakuje Ninja i pokonuje ich bez trudu, używając mocy Wiatru. Chce zdobyć laskę Wu. Ninja, Misako, Nya i Wu uciekają Perłą Przeznaczenia, jednak duch ich ściga. Okazuje się, że na lasce są zapisane jakieś symbole - wskazówki, jak dotrzeć do grobowca Pierwszego Mistrza Spinjitzu. Gdy duch dogania statek, Wu robi kopię symboli. Opętany Lloyd walczy z Ninja ponownie, prawie wyrzucając Kaia ze statku. Wu jednak wyrzuca laskę, tym samym ratując Kaia, ale Perła rozbija się w lesie.

Sensei opowiada Ninja, że nie są jego pierwszymi uczniami. Był jeszcze jeden - Morro, mistrz Wiatru. Gdy Garmadon szkolił się u Chena, Wu szkolił uczniów. Myślał, że Morro ma być Zielonym Ninja. Okazało się, że jednak nie, a Morro się wściekł. Odszedł z klasztoru, ale zginął poszukując grobowca Pierwszego Mistrza Spinjitzu. Został przeklęty i trafił jako duch do Przeklętej Krainy.

Misako odkryła znaczenie pierwszego z trzech symboli. Chodziło o Airjitzu, dawną sztukę stworzoną przez Mistrza Yanga. Zwój Airjitzu był w Bibliotece Domu, ale został wykradziony przez Ronina. Złodziej mieszka w mieście Stiix, więc Ninja jadą tam. Jednak Morro również. Używając Zbroi Sprzymierzeńców A'Zura, przyzywa do Ninjago innego ducha, Wraytha. Ten atakuje Ninja na starej stacji kolejowej. Ninja odkrywają jednak, że duchy niszczy woda. Pokonują Wraytha i jadą dalej.

Docierają do Stiixu i znajdują kryjówkę Ronina. Ten próbuje ich złapać, ale nie udaje mu się. Wystawia jednak kwotę zapłaty za zwój. Ninja muszą jakoś zdobyć pieniądze, więc idą pracować. Przypadkowo wszystko niszczą zamiast zbudować, a na dodatek Zane traci mowę. Jay wpada na pomysł, by wykraść zwój. Idą więc do znów do sklepu, ale tym razem pojawia się tam też Morro, który przyzwał kolejnego ducha - Łucznika Dusz. Rozpoczyna się walka, w której ostatecznie Morro ucieka ze zwojem. Ostatnim goniącym zostaje Kai, jednak Morro uczy się Airjitzu i ucieka, tworząc smoka. Czerwony Ninja zostaje na słupie, na dodatek boi się wody. Zostaje uratowany przez Ronina, w zamian za udziały w herbaciarni. Złodziej mówi mu, że jest inna droga, by nauczyć się Airjitzu.

W herbaciarni Wu i Misako mówią Nyi, że Kai odziedziczył po ojcu moc Ognia, ale ona po matce - moc Wody. Musi zacząć trenować. Jednak z początku nie idzie jej zbyt dobrze.

Kai mówi Ninja o innej drodze. Trzeba dostać się do Nawiedzonej Świątyni Yanga. Jednak kto nie wyjdzie ze świątyni przed świtem, zostanie przemieniony w ducha. Ninja wchodzą i szukają zwoju. Pojawia się tam duch Yanga, który nasyła na nich różne ich strachy. Przeciwstawiają się temu jednak i znajdują zwój. Gdy szybko wychodzą, zwój upada na ziemię, a Cole zostaje, by go podnieść. Ninja wychodzą w ostatniej chwili, ale nie Cole, który zostaje przemieniony w ducha.

Tymczasem Morro, razem z trzema innymi duchami, Banshą, Ghoultarem i Łucznikiem Dusz stwierdzają, że potrzeba im pojazdów. Przybywają do jaskini Samuraja X, w tym samym czasie, co Nya i Ronin. Nya przegrywa w walce z duchami, ale zostaje uratowana przez Ronina. Morro chce wezwać więcej duchów, ale Nya niszczy jego zbroję. Ronin zabiera dziewczynę z jaskini. Duchy ich gonią. Nya jednak dzięki swej mocy przyzywa deszcz, a duchy muszą uciekać.

Na Perle Przeznaczenia Ninja uczą się Airjitzu, oprócz Cole'a, który próbuje pogodzić się z tym, że jest teraz duchem. Misako odkrywa znaczenie kolejnego symbolu. Chodzi o Miecz Świątyni, ostrze, które potrafi przewidzieć ruchy przeciwnika. Można je znaleźć tylko w jednym miejscu - w Królestwie Chmur, innym wymiarze. By się tam dostać, trzeba wejść w Oko Ślepca, portal pojawiający się jedynie na szczycie Zawodzącej Góry, najwyższej góry w Ninjago. Ninja muszą się wspiąć, jednak duchy robią to samo. Po kilku perypetiach Ninja, używając Airjitzu, dostają się na szczyt przed duchami i wchodzą do portalu.

Ninja w Królestwie Chmur są witani przez Fenwicka, który pokazuje im, że pisarze w tym wymiarze piszą przeznaczenie dla ludzi w Ninjago, na przykład, że Lloyd zostanie Zielonym Ninja. Jednak Morro zmienił swoje przeznaczenie, ponieważ nie miał się wydostać z Przeklętej Krainy, a to doprowadziło do niekontrolowanych wydarzeń, takich jak zamiana Cole'a w ducha. Ninja pytają się o Miecz Świątyni, a Fenwick prowadzi ich do budynku, gdzie ma się znajdować Wielki Skryba, przywódca. Po drodze pokazuje im, że Ninjago jest tylko jednym z szesnastu wymiarów, a w Przeklętej Krainie rządzi Znakomitość, która nie spocznie, póki nie przeklnie wszystkich wymiarów. Gdy docierają na miejsce, okazuje się, że Fenwick ich oszukał, nasyłając na nich potwora. Jednak dzięki umiejętnościom ducha Cole'a udaje im się wydostać z budynku i uciec potworowi. Okazuje się, że Morro również dostał się do Królestwa Chmur i przerzucił Fenwicka na swoją stronę. Prowadzi duchy do Miecza, ale Ninja również się tam dostają. Po krótkiej walce to Morro zdobywa Miecz i ucieka na latającym stateczku. Ninja biorą drugi taki statek gonią Morro. Przechodzą przez Oko Ślepca z powrotem do Ninjago, jednak stateczek Ninja rozpada się. Z kawałków drewna robią sanki i narty i dalej gonią duchy. Kai'owi udaje się ich dogonić i wskoczyć na stateczek. Walczy z Morro i przegrywa, na szczęście Lloydowi udaje się przejąć chwilowo kontrolę nad swoim ciałem i uratować Kai'a, jednocześnie dając mu Miecz. Jednak nie trwało to długo, a Morro znów przejmuje kontrolę. Czerwony Ninja ucieka, używając Airjitzu.

Wszyscy wracają do herbaciarni. Bansha, używając swoich mocy przekazuje Roninowi wiadomość, że ma dostarczyć Miecz Świątyni duchom w zamian za swoją duszę, ponieważ kiedyś wpadł w dług u Łucznika Dusz i jeśli go nie spłaci, jego dusza zostanie przeklęta. Ninja i Nyi nie udaje się go zatrzymać. Gdy przybywa do Stiixu, gdzie duchy mają kryjówkę, Morro na krótko przejmuje nad nim kontrolę, mówiąc Ninja, że przeprasza za kradzież i że wie, gdzie znajduje się grobowiec. Przekazuje im lokalizację Jaskiń Rozpaczy. Tymczasem sam duch za pomocą zwoju i Miecza odkrywa prawdziwe miejsce. Ninja idą do Jaskiń, ale nie znajdują grobowca. Prawie przy tym giną w wybuchu, ale zostają uratowani przez pojazd Ronina, który tym razem naprawdę mówi im, że grobowiec Pierwszego Mistrza Spinjitzu znajduje się pod wodą.

Ninja docierają do grobowca. Znajdują się w nim trzy pułapki, jednak w ich przejściu ma pomóc wiersz: "Mistrz Spinjitzu potrafi. Mistrz Spinjitzu nie potrafi. By dalej iść, nie patrz w przód, a na jego grób natrafisz."
Pierwszą pułapką jest pokój z mnóstwem zamkniętych drzwi z symbolami. Zane wpada na pomysł, by użyć Spinjitzu, i odkrywa odpowiedni symbol. W drugim pokoju znajduje się laska Pierwszego Mistrza. Ninja próbują ją zdobyć, jednak poprzez wiele pułapek nie udaje im się. Cole odkrywa, że trzeba zejść w dół, w przepaść, zamiast próbować zdobyć laskę. Trafiają do lodowego labiryntu, gdzie jest również Morro. Ninja odkrywają kryształ, który pokazuje przyszłość. Kai i Zane widzą siebie w strojach mistrzów, natomiast Jay widzi siebie z opaską na oko i Nyą obok niego, ale to drugie zachowuje dla siebie. Cole nie widzi kompletnie nic, a próbując coś dostrzec, dostrzega Morro. Po krótkiej walce Ninja więżą ducha w lodowych słupach wyrastających z ziemi i odrastających po zniszczeniu.

Udaje im się dostać do ostatniego pomieszczenia. Tam znajdują grób Pierwszego Mistrza i to, po co przyszli tu zarówno oni, jak i Morro - Kryształ Krainy, pozwalający dostać się do wszystkich szesnastu wymiarów. Morro dociera tam również i wychodzi z ciała Lloyda. Moce Ninja zaczynają wracać. Kryształ wpada do podziemnej rzeki, a Morro wrzuca tam Lloyda. Kai i Cole ratują go, a Morro używając wiatru bierze Kryształ. Duchy triumfują, a Ninja powracają na powierzchnię.

Morro przyzywa mnóstwo innych duchów za pomocą Kryształu. Przybywają do Stiixu, gdzie zamierzają przyzwać Znakomitość. Ninja mają jednak swój plan. Nya przebiera się za Lloyda i walczy z Morro, podczas gdy inni Ninja zajmują duchy, a Lloyd dociera do Kryształu, by go zniszczyć. Nie udaje mu się to, a Znakomitość swoimi mackami wciąga go do Przeklętej Krainy.

Znakomitość wydostaje się. Mieszkańcy Stiixu są ewakuowani przez Wu, Misako i Ronina. Ninja usiłują walczyć ze Znakomitością, ale na nic ich starania. Lloyd tymczasem znajduje swojego ojca. Próbuje go uwolnić z łańcuchów, jednak nie udaje mu się to. Garmadon pociesza syna. Ninja uciekają na statek razem z mieszkańcami. Ronin ucina coraz to liczniejsze macki Znakomitości, ale Morro zabiera mu Miecz Światyni. Nagle pojawia się Lloyd, który zabiera Miecz od Morro i mówi Ninja, by zrzucić Znakomitość do wody. Duchy jednak temu zapobiegają, tworząc ogromny egzoszkielet z domów mieszkańców Stiixu. Znakomitość goni statek, który nie płynie dostatecznie szybko. Lloyd i Morro skaczą po wymiarach, walcząc ze sobą.

Gdy statek się psuje i wydaje się, że już wszystko stracone, Nya, jako Ninja Wody, osiąga Pełnię Możliwości i tworzy ogromną falę, która zalewa Znakomitość i wszystkie duchy. Morro zostawia Lloyda i sam wraca do Ninjago. Tam widzi porażkę duchów i Znakomitości, która tonie już w wodzie, chwytając się czego można, również Morro. Ten usiłuje mocą Wiatru nie dać się wciągnąć do wody, gdyż gdy duch zostanie zalany wodą, wraca do Przeklętej Krainy. Ale Przeklęta Kraina to Znakomitość, więc gdy ona zostanie zniszczona, cała Przeklęta Kraina przestanie istnieć. Wu próbuje uratować Morro, ale ten mówi, że ratować można tylko tych, którzy mają po co żyć. Przekazuje Kryształ dawnemu mistrzowi i daje się wciągnąć. Wu przyzywa Lloyda.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki