Fandom

Wiki Lego Ninjago

Przewodniki Sag/Ostateczna Bitwa

< Przewodniki Sag

1046stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Saga Guide - Final Battle.PNG

Główny Wątek

Lord Garmadon uciekł ze Złotymi Brońmi, przeciągnął na swoją stronę część Wężonów i odbudował Perłę Przeznaczenia, którą zmienił i przejął. Poleciał do Złotych Szczytów, gdzie zostały stworzone cztery Złote Bronie Spinjitzu. Przemienia cztery bronie w jedną - Megabroń.

Tymczasem Ninja szukają nowego miejsca zamieszkania, na dodatek muszą trenować Lloyda, więc idą do pracy. Zane zostaje kucharzem, Jay rozwozi pizzę, Cole zostaje strażnikiem w banku, a Kai zabawia dzieciaki na imprezach. Jednak szybko się to kończy, ponieważ nie mieli wtedy czasu, by trenować podopiecznego.

Skalesowi i innym generałom nie podobają się rządy Garmadona. Organizują więc burzę mózgów i zamawiają pizzę. Akurat tym, który im tę pizzę dowiózł, był Jay, który słyszał rozmowę. Został jednak złapany i nie mógł ostrzec reszty. Tymczasem generałowie planowali skok na bank. Cole zasnął na warcie i nie powstrzymał Wężonów, ale razem z Kai'em i Zane'em rusza w pościg za wężami do metra. Ninja zaczęli walczyć z generałami, gdy dowiedzieli się, że ich prawdziwym planem nie był skok na bank, lecz odwrócenie uwagi Ninja, by Skales mógł porwać Lloyda. Okazuje się, że Wężonowie przywiązali Jay'a do torów i trójka musiała zatrzymać pociąg, by nie przejechać Niebieskiego Ninja.

Tymczasem Skales idzie do apartamentu Ninja, by porwać Zielonego Ninja. Na szczęście w porę przybywają Sensei Wu i Nya. Skales trafia do więzienia.

Garmadon chce przetestować Megabroń. Próbuje za jej pomocą zniszczyć Ultra Smoka, jednak broń nie słucha się go. Zwala winę na Wężonów, którzy ponoć nie potrafią prowadzić statku. Znajduje dziennik Kapitana Soto, dawnego właściciela Perły Przeznaczenia i marzy o takiej załodze, jak piraci. Megabroń zaczyna świecić i wysysa energię z Garmadona. Na statku pojawia się cała załoga Soto. Wężonowie i piraci kłócą się, do kogo należy statek. Garmadon chce im rozkazać, by słuchali się jego, jednak nie ma już sił. Piraci pokonują Wężonów i wtrącają ich i Garmadona do celi pod pokładem. Lecą do Miasta Ninjago, by je obrabować.

Ninja chcą trenować Lloyda, jednak ich apartament jest zbyt mały do tego celu. Idą więc do Miodzio Dojo Sensei Daretha, by tam móc prowadzić treningi. Dareth pozwala im użyć swojego dojo pod warunkiem, że go pokonają. Kai używa Spinjitzu i od razu przewraca właściciela Dojo, który pozwala im go używać.

Piraci dolatują do Miasta Ninjago, Ninja zaraz zostają o tym poinformowani. Jednak piratów chce powstrzymać Dareth. Zostaje złapany i korsarze każą mu przejść po desce. Zostaje z niej zepchnięty, ale uratowany przez Lloyda na Ultra Smoku. Ninja wchodzą na statek przebrani za piratów i rozpoczyna się walka. Lloyd też chce dołączyć i używa po raz pierwszy Spinjitzu. Przewraca maszt, pod którym zostają uwięzieni Ninja. Piraci chcą ich wykończyć, jednak w porę przybywa Nya jako Samuraj X i ratuje ich. Piraci trafiają do więzienia. Ninja chcą zabrać statek z powrotem, jednak Garmadon, który odzyskał siły i Wężonowie byli szybsi. Uciekli.

Niedługo potem Lloyd zostaje zaproszony do swojej dawnej szkoły, która jednak nie jest już dla złych chłopców, a dla dobrych. Jedzie tam razem z Ninja.

Tymczasem Garmadon chce stworzyć godnych przeciwników dla Ninja. Tworzy więc ich klony, które wysyła do miejsca zamieszkania Ninja. Sensei Wu odkrywa, że to nie prawdziwi Ninja, ale zostaje powstrzymany. Klon Jay'a zabiera od Nyi Pojazd Ultradźwiękowy i razem z resztą klonów jedzie do dawnej szkoły Lloyda.

Okazuje się, że całe zaproszenie to była podpucha. Źli uczniowie uwięzili nauczycieli, potem Ninja i chcieli, by Lloyd wrócił na stronę zła. Lloyd nie zgadza się, a na miejsce przybywają źli Ninja. Uczniowie są zdziwieni i chcą powstrzymać klony, gdyż myślą, że to prawdziwi Ninja się wydostali. Klony jednak łatwo ich pokonują i uczniowie uciekają. Tymczasem prawdziwi Ninja znajdują wyjście z pułapki i spotykają się ze swoimi klonami. Rozpoczyna się walka. Uczniowie wracają na miejsce, gdzie zostawili związanego Lloyda. Przywódca tłumaczy, że wystarczy jeden cios, by jeden Ninja zniszczył drugiego. Lloydowi udaje się jednak przerzucić uczniów na stronę dobra i razem pomagają dobrym Ninja, nie złym. Udaje im się pokonać klony. Ninja wracają.

Ninja wciąż trenują Lloyda w dojo Daretha. Na miejsce przybywa jednak ekipa wyburzeniowa, która mówi, że zniszczy dojo, jeśli Dareth nie zapłaci zaległego podatku. Kwota jest bardzo duża, więc Ninja decydują się wziąć udział w Wyścigu Wojowników, najniebezpieczniejszym wyścigu w Krainie Ninjago. Okazuje się, że za wyburzaniem dojo stoi Garmadon, który chce przerwać trening Lloyda. W wyścigu startuje czwórka Ninja w Pojeździe Ultradźwiękowym oraz Lloyd na Ultra Smoku. Innymi konkurentami są rodzice Jay'a, ojciec Cole'a ze swoją grupą, uczniowie z dawnej szkoły Lloyda, piraci, listonosz czy Szkielety. Na samym początku już uczniowie odkręcają śrubę w pojeździe Ninja, więc gdy wszyscy startują, oni wciąż stoją na starcie. Gdy w końcu startują, dzięki pomocy Lloyda odrabiają straty. Tymczasem Skales z pomocą innych Wężonów ucieka z więzienia, goniony przez dwa radiowozy i dołącza do wyścigu. Gdy docierają na pustynię, piraci rozbijają się o skały. Garmadon dołącza do wyścigu na Perle Przeznaczenia, gdyż nie chce, żeby Ninja wygrali wyścig. Strzela do nich z armaty, ale nie trafia. Zostaje zepchnięty nieco przez Zielonego Ninja. Szkielety powstrzymują Lloyda, a przy tym sami odpadają z wyścigu. Ninja niestety kończy się paliwo. Z pomocą przychodzą im jednak rodzice Jay'a, którzy oddają im swoje. Jednak przeszkadzają im w tym Wężonowie ze statku Garmadona, co kończy się odpadnięciem rodziców Niebieskiego Ninja, ale bohaterowie mogą kontynuować wyścig. W końcu zostają tylko oni i Garmadon, który tworzy wielką rozpadlinę, aby Ninja nie mogli przejechać. Jednak Nya dodała do pojazdu nową funkcję - latania, dzięki której Ninja wygrywają wyścig i dojo Daretha nie zostaje zniszczone. Garmadon ma zostać aresztowany, ale ratują go Skales i inni Wężonowie. Ninja odzyskują Perłę Przeznaczenia.

Garmadon informuje Wężonów o swoim planie - zamierza ożywić Grundala, by ten zniszczył Ninja. Do muzeum przybywa on, generałowie Wężonów i czwórka Ninja. Garmadon używa Megabroni, by ożywić Grundala, jednak przypadkowo, co jednak nie zmienia faktu, że się z tego ucieszył, zmienia Ninja w dzieci. Bohaterowie uciekają, a wściekły Grundal zbiega z muzeum. Ninja dzwonią do Lloyda, by ten im pomógł. Na początku dziwi się, że Ninja są dziećmi, ale potem idzie razem z nimi do Jamy Komiksów Ninjago, gdzie pytają się, jak można pokonać Grundala. Okazuje się, że Grundale są wrażliwe na światło. Kupują więc świecące miecze i idą walczyć. Przegrywają jednak sromotnie i gdy Grundal zamierza ich zjeść, przybywa Sensei Wu z herbatą na postarzenie. Razem z Ninja jest Lloyd, który przez herbatę dorośnie przedwcześnie. Ninja nie chcą zakończyć mu dzieciństwa. Lloyd jednak sam używa herbaty i Grundal zamienia się w pył i kości, a Ninja i on sam stają się starsi.

Ninja, z pomocą Sokoła, zauważają, że Wężonowie zbierają się w Zaginionym Mieście Ouroboros i przygotowują się do walki. Ninja przybywają na miejsce, gdzie spotykają Lorda Garmadona. Lloyd, już jako mężczyzna, zamraża końcówkę Megabroni. Garmadon ucieka do budynku. Tam próbuje oczyścić Megabroń z lodu i chce, by Ninja nie istnieli. Wpada na pomysł i tworzy portal czasowy, aby cofnąć się w czasie i zmienić przeszłość. Ouroboros znów zakrywa się piaskiem, a Zielony Ninja nie czuje rąk. Czwórka Ninja wskakuje do portalu, a ten się zamyka.

Ninja trafiają do przeszłości, w czasie, gdy do Kai'a przychodzi Sensei Wu, a jego kuźnię atakują Szkielety. Jednak za jednego ze Szkieletów przebiera się Garmadon i nie porywa Nyi. Przeszły Kai zgadza się trenować na Ninja, jednak nie przykłada się do tego. Ninja z przyszłości porywają więc Nyę sami i zanoszą ją Szkieletom. Gdy przeszły Kai przybywa do Świątyni Ognia, Garmadon z przyszłości chce go pokonać, jednak na pomoc przybywają Ninja z przyszłości. Przeszłość zostaje drastycznie zmieniona, a Zane mówi, że jedynym wyjściem byłoby zniszczenie Megabroni. Jednak Megabroń można zniszczyć tylko bronią o podobnej mocy. Jay zdobywa skądś Złote Bronie i Ninja strzelają promieniami w Megabroń, która wyrywa się z rąk Garmadona, łączy się ze Złotymi Brońmi i wystrzeliwuje w kosmos. Ninja wracają do teraźniejszości. Na początku myślą, że nie udało im się, że nie ma Zielonego Ninja. Jednak do pokoju wchodzi Lloyd i pyta się, kiedy zaczynają trening.

Garmadon chce odnaleźć Wyspę Ciemności, zapisaną w dziennikach kapitana Soto. Leci więc nad oceanem z generałami Wężonów. Tymczasem Ninja są wzywani do muzeum. Kiedy tam przybywają, okazuje się, że przez jad Pożeracza Światów statuy zostały ożywione. Ninja próbują je zniszczyć, ale jedna mała figurka ucieka. Sensei Wu ją goni i wpada na Misako, matkę Lloyda i żonę Garmadona. Gdy Ninja przychodzą do Wu, ten przedstawia im Misako. Lloyd jednak, wściekły, że matka go opuściła dawno temu, nie chce słuchać jej wyjaśnień i wychodzi.

Garmadon nie może znaleźć wyspy, więc generałowie wyrzucają go do morza i mianują Skalesa nowym Królem Węży.

Misako opowiada Ninja historię o stworzeniu Ninjago, którą już znają. Ale dodaje coś jeszcze. Że gdzie jest światło, musi być i ciemność. Tą ciemnością jest Mroczny Władca, który dawno temu został wygnany z Ninjago przez Pierwszego Mistrza Spinjitzu. Nagle jednak, gdy dyrektor muzeum oprowadza zwiedzających i pokazuje im statuę Gigantycznego Kamiennego Wojownika, z sufitu spada kropla jadu Pożeracza i budzi wojownika do życia. Ninja usiłują go pokonać, ale moce żywiołów na niego nie działają. Lloyd wpada na pomysł, by zrzucić go do głębokiej studni, z powrotem tam, gdzie został wydobyty. Udaje im się to. Misako decyduje się zostać z drużyną Ninja.

Tymczasem Garmadon budzi się na wyspie. Wyspie, na którą został wygnany Mroczny Władca. Zły duch mówi Garmadonowi, że ten musi powiększyć Wyspę Ciemności. Ten robi to i wyspa otrzymuje rozmiary Krainy Ninjago.

Skales, nowy Król Węży, decyduje się podkopać i zrujnować stolicę Ninjago. Wężonowie wywołują trzęsienie ziemi, ale znajdują tajemnicze drzwi. Otwierają je i wchodzą do środka. Tam znajdują nieożywioną Kamienną Armię, która budzi się do życia przez jad Pożeracza. Kamienni Wojownicy pokonują Wężonów i zamykają ich w podziemnym grobowcu. Wojownicy wydostają się na powierzchnię i niszczą miasto, więc Ninja muszą ewakuować mieszkańców. Zbierają ich wszystkich na szczycie budynku telewizyjnego i zabierają ich na Perłę Przeznaczenia, a następnie odlatują. Tymczasem na Wyspie Ciemności Garmadon uruchamia Niebiański Zegar, który odlicza czas do ostatecznej bitwy. Zakłada hełm, który zdjęty z zegara uruchamia go.

Ninja stoją na brzegu morza i dowiadują się, że pojawiła się ogromna Wyspa Ciemności. Misako mówi Ninja, że jest sposób na pokonanie Kamiennej Armii, Zielony Ninja musi odblokować swoją pełną moc. Może to zrobić jednak tylko wtedy, gdy jego czterej strażnicy (czyli Ninja), znajdą swoje moce. Mogą to zrobić w Świątyni Światła, na Wyspie Ciemności. Perła Przeznaczenia została uszkodzona, nie może latać, ale może pływać. Ninja więc płyną na Mroczną Wyspę. Zane wysyła sokoła na Wyspę, jednak zostaje on zauważony i złapany. Niestety w czasie rejsu natrafiają na sztorm, a na dodatek ich statek zostaje pogryziony przez Gryzgwiazdy i ma dziurę w kadłubie. Rozbijają się na małej wysepce z latarnią. Tam znajdują dr. Juliena, twórcę Zane'a. Pomaga im on naprawić silniki odrzutowe Perły, ale gdy próbują odlecieć, zatrzymuje ich Lewiatan, morski potwór, przykuty do dna morskiego, by pilnował dr. Juliena. Zane odkuwa potwora, który odpływa, a Ninja wraz z dr. Julienem odlatują z wysepki.

Przybywają na Wyspę Ciemności, gdzie muszą znaleźć Świątynię Światła za pomocą medalionu. Znajdują obozowisko Kamiennej Armii, gdzie Zane zauważa sokoła. Idzie po niego i zabiera go, ale zostaje zauważony. Ninja uciekają, ale wcześniej znajdują położenie Świątyni. Jadą tam w nowych pojazdach, ale Kamienni Wojownicy ich ścigają. Udaje im się dotrzeć do Świątyni, gdzie ustawiają się w odpowiednich miejscach, a Lloyd uderza w dzwon. Otrzymują nowe moce, które pozwalają im pokonać Kamiennych Wojowników. Garmadon tymczasem buduje broń ostateczną...

Misako mówi Ninja, że czas do ostatecznej bitwy odlicza Niebiański Zegar. Trzeba go zatrzymać, ale żeby to zrobić, trzeba odebrać hełm Garmadonowi. Ninja przebierają się za Kamiennych Wojowników i wchodzą do obozowiska razem z Misako. Kobieta jest prowadzona do namiotu Garmadona, a Ninja jako Kamienni Wojownicy muszą pracować przy budowie broni ostatecznej. Misako zabiera hełm, a Ninja angażują się w walkę. Garmadon orientuje się i wskakuje do wielkiego, czterorękiego mecha. Na szczęście przybywa Nya w Wiertle i zabiera ich z obozowiska. Garmadon rzuca się w pościg. Niestety Wiertło zostaje zatrzymane. Garmadon chce zniszczyć Ninja, ale powstrzymuje go Lloyd. Zły lord jest wystawiony na atak. Lloyd jednak nie jest w stanie zadać ostatecznego ciosu. Wskakuje do pojazdu i wszyscy uciekają.

Na szczycie góry, gdzie umiejscowiony jest Niebiański Zegar, czeka na nich Sensei Wu. Chcą zatrzymać zegar, ale nie wiedzą, gdzie umiejscowiony był hełm. Na dodatek przeszkadza im Kamienna Armia. W ostatniej sekundzie wkładają hełm na właściwe miejsce. Okazuje się jednak, że było za późno. Nya zostaje porwana. Grają Rogi Zagłady, a budowa broni ostatecznej zostaje ukończona. Bronią tą jest Garmatron.

Garmadon zamienia Nyę w złą Nyę. Tymczasem Ninja przybywają do obozowiska Garmadona, ale znajdują je opuszczone ze śladami wielkich gąsienic. Idą po śladach, ale po drodze spotykają złą Nyę. Lloyd, Misako i Sensei Wu idą dalej, a Ninja próbują powstrzymać Nyę bez krzywdzenia jej. Trójka przybywa na wybrzeże, gdzie widzą Garmatron. Garmadon próbuje wystrzelić pocisk, ale wystrzela Kozu, generała Kamiennej Armii. Niestety, mimo starań Lloyda, Misako i Wu, Garmadonowi udaje się wystrzelić pocisk, który trafia w stolicę Ninjago i zamienia mieszkańców w złych. Równowaga między dobrem a złem zostaje zachwiana, a Mroczny Władca może wtedy przejąć kontrolę nad Garmadonem i powrócić do Ninjago w formie cielesnej. Władca zaczyna walczyć z Lloydem. Zielony Ninja mówi ojcu, aby nie dał się Mrocznemu Władcy. Ten jednak pokonuje Lloyda i przybywa do Krainy Ninjago przez portal, a Lloyd łamie nogę. Ninja zostają uwięzieni na Wyspie Ciemności, podczas gdy zły duch sieje chaos w Ninjago.

Ninja nie mogą wydostać się z wyspy. Są załamani. Jednak sokół Zane'a przywozi pewną informację. Wracają do Świątyni Światła, gdzie odnajdują Złotego Mecha. Przylatuje też Ultra Smok. Ninja lecą do Ninjago jak najszybciej, bo Mroczny Władca zamienia wszystkich ludzi w złych. Gdy przybywają do miasta, okazuje się, że Mroczny Władca w ciele Garmadona osiągnął swoją pierwotną formę - ogromnego, czarnego smoka i stoi na wysokiej wieży. Ninja zeskakują z Ultra Smoka, by walczyć z Kamienną Armią. Lloyd na swoim mechu również rzuca się w wir walki, ale mech zostaje zniszczony. Ninja są przytłoczeni liczebnością wojowników. Przegrywają. Wu chce im pomóc, ale Misako mówi mu, że jest zbyt wiele wojowników do pokonania. Zauważają jednak Hełm Ciemności, który zakłada Dareth. Okazuje się, że hełm daje kontrolę nad Kamienną Armią. Wojownicy się zatrzymują, a Ninja biegną na wieżę, by Lloyd mógł zmierzyć się Mrocznym Władcą. Jednak zatrzymuje ich zła Nya, strzelająca pociskami z Mrocznej Materii. Jay i Cole zostają przemienieni. Zane zatrzymuje się, by ich powstrzymać. Kai atakuje działko Nyi. Lloyd zostaje sam. Sam dociera na szczyt wieży, by rozpocząć ostateczną bitwę. Między dobrem a złem. Władca zdaje się wygrywać, Lloyd jednak przemienia - osiąga swoją Pełnię Możliwości - i staje się Złotym Ninja, Najpotężniejszym Mistrzem Spinjitzu. Używa techniki Złotego Smoka i pokonuje Mrocznego Władcę. Cień odchodzi znad Krainy Ninjago, a Garmadon uwalnia się spod wpływu zła i staje się... dobry.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki