FANDOM

Saga Guide - Skybound

Główny Wątek

Po zniszczeniu Znakomitości i pokonaniu duchów Ninja cieszą się niesamowitą popularnością. Stają się celebrytami. Cole powoli przyzwyczaja się do swojej duchowej formy. Jednak wszystko ma swój koniec. Clouse, prawa ręka dawnego wroga Chena, przeżył zniszczenie Znakomitości i wydostał się do Ninjago jako duch. Kupił także bilet na pociąg do Stiixu. Ninja lecą na smokach, by go powstrzymać, ale sami zostają zatrzymani przez hordę fanów. Aby uciec, muszą użyć Airjitzu, ale Nya jeszcze go nie potrafi. Jay podaje jej rękę, ale ona odmawia. W miasteczku na wodzie Clouse znajduje Lampę Tyrahnu. Uwalnia z niej dżina Nadakhana. Chce, by ten spełnił mu trzy życzenia. Dżin jednak za pomocą przekręcania słów więzi Clouse'a w swojej lampie i wychodzi.

Dociera do stolicy. Tam pyta się ekranów informacyjnych Borga, gdzie jest jego załoga. Załoga piratów z Twierdzy Nieszczęścia. Ekran odpowiada, że załoga została wygnana do szesnastu wymiarów i wyjaśnia, co to jest Kryształ Krainy oraz że obecnie posiadają go Ninja.

Nadakhan więc zmienia swój wygląd na wygląd poszczególnych Ninja i popełnia różne przestępstwa. Bohaterowie z celebrytów stają się więc wrogami publicznymi i muszą się ukrywać. Misako zostaje aresztowana. Tymczasem Wu odkrywa, co znajduje się w Lampie Tyrahnu, ale tylko po to, by zostać uwięzionym razem z Clouse'em w niej samej przez Nadakhana.

Misako jest stawiana na przesłuchanie. Nic nie mówi, więc policjanci wychodzą. Pojawia się Nadakhan, który podstępem wyciąga od niej informacje o lokalizacji Kryształu Krainy i więzi ją w lampie.

Tymczasem komisarz zapewnia, że Ninja zostaną złapani i zatrudnia Ronina. Ten łapie wszystkich Ninja po kolei. Nadakhan zdobywa z łatwością Kryształ Krainy, a Ninja jadą do Kryptarium, ku wielkiej uciesze dżina.

Gdy Ninja trafiają do więzienia, prawie wszyscy więźniowie chcą im się odpłacić za wsadzenie ich tam. Na szczęście znajdują kogoś, kto może im pomóc. Tym kimś jest kapitan Soto, pirat i pierwszy właściciel Perły Przeznaczenia. To on i jego załoga kiedyś pokonali piratów z Twierdzy Nieszczęścia i uwięzili Nadakhana w lampie. Mówi im, że nie się pokonać dżina, można go jedynie spowolnić, by uwięzić go w lampie. Ponadto dżin spełnia trzy życzenia, ale nie można życzyć sobie krzywdy innej osoby, miłości i większej liczby życzeń. Jednak aby spowolnić dżina, trzeba mieć jad Tygrysiej Wdowy, ogromnego pająka żyjącego na niedostępnej wyspie. Ninja chcą się dowiedzieć, gdzie jest wyspa, ale Soto mówi, że powie im tylko wtedy, gdy go uwolnią z tego więzienia. Bohaterowie więc uciekają razem z Soto. Okazuje się, że mapa na wyspę jest schowana w lampionie na Twierdzy Nieszczęścia, a Nya wygląda prawie tak samo jak Delara, dawna miłość Nadakhana.

W międzyczasie Nadakhan przyzywa swoją załogę do Ninjago i odnajdują statek. Następnie zabiera ich do swojego wymiaru, Dżinjago. Okazuje się, że kraina dżinów rozpada się, ponieważ Ninja zniszczyli Przeklętą Krainę. Ojciec Nadakhana, król dżinów, daje swojemu synowi Miecz Dusz, dzięki któremu będzie mógł więzić dusze swoich wrogów w środku. Niszczy za jego pomocą Lampę Tyrahnu i dusze Clouse'a, Wu oraz Misako są teraz uwięzione w mieczu. Piraci wracają do Ninjago, a kapitan Nadakhan przysięga zemstę na Ninja za zniszczenie jego wymiaru.

Piraci ulepszają swój statek, tak aby latał. Od tego momentu stają się podniebnymi piratami. Jay i Nya infiltrują policję, Kai i Zane próbują odzyskać Perłę Przeznaczenia, a Cole i Lloyd szukają piratów. Nya tymczasem mówi Jay'owi, że są przyjaciółmi, ale na razie niczym więcej. Nadakhan znajduje Jay'a i spełnia mu życzenie. Niebieski Ninja życzy sobie, by był bogaty i mógł dać Nyi cokolwiek ona chce. Do Jay'a podjeżdża listonosz i daje mu list, w którym jest napisane, że jego ojciec nie żyje. Jay w panice rusza na złomowisko, gdzie okazuje się, że Ed żyje, ale to nie on jego prawdziwym ojcem. Ninja Błyskawic jest adoptowany, a jego prawdziwym ojcem jest Cliff Gordon, aktor grający Fritza Donegana. Jay przybywa do willi swojego ojca, która teraz należy do niego. Pojawia się Nadakhan, który próbuje uwięzić Jay'a w Mieczu, ale nie udaje mu się, a władca Błyskawic życzy sobie nie być samemu z dżinem. Życzenie zostaje spełnione i do drzwi puka Nya, a Nadakhan teleportuje się gdzieś indziej.

Gdy do willi Jay'a przychodzą inni Ninja, otrzymują informację, że podniebni piraci atakują miasto. Ruszają więc ratować mieszkańców. Nadakhan teleportuje Kai'a na plażę, a Kai życzy sobie wrócić z powrotem. Dżin zabiera go więc z powrotem w przeszłość. Czerwony Ninja życzy więc, by dziewczyny szalały za nim. Nadakhan teleportuje go do rzeczywistości, gdzie faktycznie dziewczyny są szalone, wręcz chore psychicznie na jego punkcie. Kai, przerażony życzy sobie, aby to wszystko się skończyło. Nadakhan więzi go więc w Mieczu. Tymczasem w mieście Cole z Jay'em zdobywają lampion z mapą, ale gdy usiłują uciec, zastępca Nadakhana, Flintlocke strzela w Cole'a pociskiem z pistoletu. Kula przelatuje przez ducha-ninja i niszczy Kryształ Krainy. Nadakhan wraca z duszą Kai'a w Mieczu i piraci odlatują. Ninja odkrywają, że Kai'a nie ma i usiłują odczytać mapę. Nagle słyszą ogromny hałas. Okazuje się, że wielki kawał ziemi Ninjago odrywa się od powierzchni i odlatuje w powietrze.

Ninja naradzają się w willi Jay'a. Niebieski Ninja wyjawia Cole'owi, że wykorzystał dwa życzenia, ale żeby zachował to w sekrecie.

Nadakhan, używając Miecza Dusz i odrywając kawałki Ninjago, zamierza odbudować Dżinjago w przestworzach Krainy Ninjago.

Ninja płyną na Wyspę Tygrysiej Wdowy. Zane schodzi pod pokład, gdzie zastaje go Nadakhan. Nindroid usiłuje pokonać dżina jego własną bronią - życzeniami, nie zważając na ostrzeżenia P.I.X.A.L.. Kapitan podniebnych piratów więzi również Zane'a w Mieczu i teleportuje się, a statek rozbija się na wybrzeżu wyspy.

Na wyspie, po stracie Zane'a, Cole wyjawia Lloydowi i Nyi, że Jay zużył dwa życzenia. Dziewczyna mówi, że Jay będzie musiał zmierzyć się z Tygrysią Wdową i zdobyć jej jad sam. Niebieski Ninja wchodzi do jaskini pająka, gdzie zaczyna z nim walczyć. Zanim wychodzi, udaje mu się nalać jad do termosu. Tymczasem Cole, Nya i Lloyd zostają zaatakowani przez piratów. Jay przechodzi przez most, gdzie łapie go Nadakhan, jednak od tyłu przychodzi rozwścieczona Tygrysia Wdowa. Dżin wylewa płyn z termosu, zrzuca pająka w przepaść, porywa Jay'a i ucieka. Na szczęście Nya podmieniła termosy i Ninja dalej posiadają jad.

Na statku Nadakhan próbuje zmusić Jay'a do wypowiedzenia ostatniego życzenia, co nie udaje mu się. Natomiast Niebieski Ninja wysyła wiadomość do przyjaciół. Nadakhan zaprasza uwięzionego władcę piorunów na kolację. Tam opowiada mu, że chce ożenić się z Nyą, by zdobyć moc króla dżinów - nieskończone, własne życzenia. Jay próbuje nastawić Flintlocke'a przeciwko kapitanowi, ale kończy się to dla niego krzywdą. Od Clancee'ego otrzymuje opaskę na oko.

Tymczasem Lloyd, Cole i Nya usiłują wydostać się z wyspy. Spotykają dziwne, ogromne, piaskowe węże, a dziewczyna uczy się Airjitzu. Zostają uratowani przez komisarza, który odebrał również wiadomość od Jay'a.

Nowe Dżinjago rozrasta się, coraz więcej kawałków Ninjago odlatuje w przestrzeń. Pozostali Ninja planują zakraść się na statek piratów, by uwolnić Jay'a i pokonać Nadakhana. Zamierzają dolać jadu Tygrysiej Wdowy do szklanki dżina. Zostają jednak złapani i Nadakhan każe ich wtrącić do cel, a Nyę zabiera do siebie. Dziewczyna odrzuca rękę Nadakhana, więc ten każe przejść Lloydowi, Cole'owi i Jay'owi po desce i spaść do morza, chyba że Nya zostanie jego żoną. Ninja zaczynają używać mnóstwa życzeń, co kończy się spadnięciem na chmury. Lloyd staje się tak mądry jak Wu, ale również tak stary jak on. Tylko Jay pozostaje z życzeniem. Nadakhan każe Clancee'emu życzyć sobie, żeby wszystko skończyło się dla Cole'a i Lloyda. Oni również zostają wciągnięci do Miecza. Nya i Jay spadają do morza. Tworzą razem Hydroelektrycznego Smoka i odlatują do Ninjago. Są ścigani przez Flintlocke'a, który jednak poprzez życzenie Lloyda nie może trafić. Ninja Błyskawic i Ninja Wody udaje się uciec.

Nya i Jay muszą się gdzieś ukryć. Przybywają do latarni morskiej, gdzie kiedyś uwięziony był twórca "ojciec" Zane'a, dr Julien. Nadakhan nie może ich znaleźć, więc każe Clancee'emu użyć jego drugiego życzenia. Wężon życzy sobie znaleźć miejsce pobytu dziewczyny. Piraci przybywają więc na miejsce. Jay ma chronić Nyę, a mają Herbatę Podróżnych, więc Niebieski Ninja mówi do dziewczyny, aby wskoczyła do portalu. Ale Nya dostrzega, że jeśli mają pokonać Nadakhana, to ona musi ochronić Jay'a, ponieważ ten ma ostatnie życzenie. Wrzuca go do portalu i zostaje złapana.

Nadakhan przygotowuje się do ślubu z Nyą. Tymczasem Jay usiłuje zebrać nową drużynę. W jej skład wchodzą: Soto, komisarz, Ronin, Skylor, Dareth klon Zane'a znaleziony w latarni i oczywiście on sam - Niebieski Ninja. Lecą więc do Nowego Dżinjago. Tam Jay'owi z pomocą Nyi udaje się zdobyć Miecz Dusz. Uwalnia Ninja, Wu i Misako. Ci planują: Ninja muszą pokonać Nadakhana, ale jeśli jego moc pryśnie, całe Dżinjago zacznie się rozpadać i zniszczy resztki Ninjago, więc drużyna zapasowa bez Jay'a oraz Wu i Misako powracają na dół, by zmniejszyć straty.

Tymczasem Ninja próbują powstrzymać ślub. Przychodzą jednak za późno, a Nadakhan zdobywa moc nieskończonych życzeń. Nadakhan zmienia Nyę w Delarę. Clancee, Dogshank i Flintlocke dostrzegają plan Nadakhana i rozumieją, że od początku chodziło tylko o niego. Wężon przekazuje Jay'owi informację, że jad Tygrysiej Wdowy znajduje się na Twierdzy Nieszczęścia, jednak sam zostaje wygnany przez dżina. Dogshank i Flintlocke ukrywają się, po czym dołączają do Ninja. Bohaterowie zabierają jad. Plan jest taki: Ninja muszą przetrzymać Nadakhana, tak aby Flintlocke mógł go trafić. Dżin zamienia wszystkich Ninja w złote posągi, prócz Jay'a. Wtedy Flintlocke strzela. Jednak pod celownik wchodzi również Nya zamieniona w Delarę. Jad Tygrysiej Wdowy tylko spowalnia dżina, ale zabija normalnego człowieka. Moc Nadakhana pryska, ale Nya umiera. Jay ma trudny dylemat: zostało mu tylko jedno życzenie, jeśli życzy sobie pokonać Nadakhana, Nya pozostanie martwa, jeśli jednak zażyczy sobie ją wskrzesić, już nigdy nie pokona dżina. Lloyd powiedział Jay'owi jeszcze przed tym, jak został wciągnięty do Miecza, że życzenie musi być wypowiedziane prosto z serca.
Jay więc życzy sobie, by nikt nigdy nie znalazł Lampy Tyrahnu.

Czas się cofa. Ninja są znów w momencie, gdzie muszą uciec przed fanami. Tym razem jednak Nya używa Airjitzu i łapie rękę Jay'a. Oboje się przytulają i dostrzegają, że tylko oni pamiętają Nadakhana i podniebnych piratów.