FANDOM

Saga Guide - Quest for the Golden Spinjitzu Weapons.PNG

Główny Wątek

Młody kowal Kai pracuje wraz z siostrą, Nyą w kuźni po zmarłych rodzicach, wytwarzając broń dla samurajów. Pewnego dnia przychodzi do niego Sensei Wu, mówiąc, że ma zostać Ninja. Kai odmawia mu. W nocy jego kuźnię atakują Szkielety z Samukaiem na czele. Porywają Nyę, kradną ukrytą mapę i uciekają, a Kai nie jest w stanie nic zrobić. Sam ledwo przeżywa, został uratowany przez Senseia Wu spod walącej się wieży ciśnień. Wtedy zgadza się dołączyć do Wu i rozpocząć szkolenie Ninja. Przybywa do klasztoru, gdzie musi zdać test początkowy. Jest bardzo niecierpliwy, jednak w końcu przechodzi tor przeszkód. Pod wieczór, gdy myje zęby, atakuje go trzech jednakowo ubranych Ninja, a Kai stawia im czoło. Mimo liczebnej przewagi, przeciwnicy nie są w stanie szybko pokonać młodego kowala. Gdy wydostają się na dwór, zatrzymuje ich Sensei. Mówi im, że w każdym z nich jest moc żywiołów i że muszą nauczyć się Spinjitzu. Tak poznaje się czwórka młodych adeptów: Ninja Ognia Kai, Ninja Błyskawic Jay, Ninja Ziemi Cole i Ninja Lodu Zane.

Sensei mówi im, że jego zły brat, Lord Garmadon chce zdobyć wszystkie cztery Złote Bronie Spinjitzu: Miecz Ognia, Nunczako Błyskawic, Kosę Wstrząsów i Shurikeny Lodu. Używa do tego celu całej armii Szkieletów z Podziemi. Armia jest w Jaskiniach Rozpaczy, gdzie próbuje zdobyć złotą kosę. Ninja tam docierają, po drodze mówiąc sobie, jak poznali Senseia Wu. Na miejscu niecierpliwy Kai od razu rusza do akcji, a reszta Ninja za nim. Zdobywają mapę z zaznaczonymi Złotymi Brońmi. W Jaskiniach Rozpaczy znajdują złotą kosę, jednak zostają zatrzymani przez Szkielety. Rozpoczyna się walka, w której Jay po raz pierwszy używa Spinjitzu. Pozostali Ninja robią to, co on i również używają tej starożytnej sztuki. Pokonują Szkielety, jednak pojawia się nowe zagrożenie - smok strażnik. Kai używa Kosy, by wydostać się z jaskiń, mimo wyraźnego zakazu Senseia dotyczącego używania Złotych Broni.

Jakiś czas później Ninja zdobywają również Nunczako Błyskawic i Shurikeny Lodu, a podczas wyprawy Sensei mówi im o Tornadzie Kreacji, które źle użyte może wywołać niewyobrażalne konsekwencje. W Lesie Spokoju młodzi wojownicy wraz ze swoim mistrzem zakładają obóz. Została im do zdobycia już tylko jedna broń - Miecz Ognia, znajdujący się w świątyni w wulkanie. W nocy Kaia budzi głos. Wstaje i rozgląda się, widzi swoją siostrę. Biegnie za nią aż do Świątyni Ognia, gdzie okazuje się, że to nie była jego siostra, lecz zły Lord Garmadon pod postacią cienia, ponieważ nie może wyjść z Podziemia, gdzie został wygnany. Prawdziwa Nya zwisa na łańcuchu nad lawą, obok Miecza Ognia. Garmadon każe Kaiowi iść po Miecz, inaczej jego siostra spadnie do lawy. Ninja Ognia zastanawia się przez chwilę, ale gdy łańcuch wiążący Nyę zaczyna się obniżać, używa Spinjitzu, bierze Miecz i uwalnia Nyę. Wtedy Garmadon bije Kaia, by zabrać mu Miecz, jednak w porę ratuje go Sensei Wu. Mistrz sam zabiera Miecz i spada razem z nim do Podziemi. Gdy czerwony Ninja martwi się o Senseia, Nya zauważa smoka strażnika.

Tymczasem reszta Ninja śpi dalej w obozie, gdy zostają napadnięci przez Szkielety. Tracą bronie i zostają związani. Po pewnym czasie jednak uwalniają się i przybywają do Świątyni Ognia. Tam okazuje się, że Kai oswoił smoka strażnika. Ninja oswajają inne smoki i lecą na nich do Podziemi. Tam starają zakraść się niepostrzeżenie, jednak zostają zaatakowani przez Szkieletowe Pająki i wpadają prosto w armię Szkieletów. By ich pokonać, tworzą Tornado Kreacji i więżą większość armii w diabelskim młynie. Wbiegają do Mrocznej Fortecy Garmadona.

Sensei Wu walczy tymczasem z Samukaiem, któremu Garmadon kazał zdobyć ostatnią broń. Wu, uzbrojony tylko w miecz, przegrywa walkę z czterorękim szkieletem dzierżącym kosę, shurikeny i nunczako. Ninja nie mieszają się w walkę. Garmadon każe Samukaiowi przynieść wszystkie cztery bronie, jednak ten zdradza go i sam je zabiera. Ale nie wie, że nikt nie jest tak potężny, by dzierżyć wszystkie cztery Złote Bronie Spinjitzu jednocześnie. Wyparowuje więc, a na miejscu tworzy się portal do Sekretnego Wymiaru, którym Garmadon ucieka. Ninja wracają do klasztoru z brońmi.

Inne Wydarzenia

Znanych jest wiele mniejszych wydarzeń, które miały miejsce w czasie poszukiwań Złotych Broni Spinjitzu, jednak nie da się umieścić ich w chronologii głównych wydarzeń.

Dobry żart

Więcej z Fandomu

Losowa wiki