FANDOM

"Chcąc bronić świata, trzeba najpierw zapewnić bezpieczeństwo tym, których kochasz. Takich, którzy mogą chwycić miecz w dłoń i ruszyć do walki ze złem, jest wielu. Ale tylko ja jeden mogę być mężem dla mojej żony i ojcem dla Kaia i Nyi."
— Ray, W ślady ojca
Ray
First Master of Fire.PNG
Mistrz Ognia
Żywioł Ogień
Broń Miecz (dawniej)
Status Nieznany

Ray był Mistrzem Ognia, ojcem Kaia i Nyi, mężem Mayi, jak również najlepszym przyjacielem Wu.

Biografia

Kai and Nya Father.PNG

Ray jako kowal

Ray jest potomkiem Pierwszego Mistrza Ognia.

W młodości podróżował po Krainie Ninjago wraz z Garmadonem i Wu, broniąc słabych i rozprawiając się ze złoczyńcami. Walczyli ramię w ramię przez wiele lat i przynosili pokój tam, gdzie panował chaos.

Podczas wojny z Wężonami razem z Mayą oraz Mistrzami Światła i Grawitacji odpierał atak na jedną z wiosek. Choć przeciwników udało się przegnać, wkrótce zjawili się Anakondowcy i Mistrzowie byli zmuszeni się poddać. Jakiś czas później wraz z innymi Mistrzami i zwykłymi wojownikami stoczył kolejną bitwę z Anakondowcami w Brzozowym Lesie. Mimo początkowej przewagi, Mistrzowie zostali pokonani, gdy Chen zwrócił ich przeciwko sobie. Wkrótce jednak Mistrzowie Żywiołów użyli Świętych Fletów, by uwięzić Wężonów w pięciu różnych grobowcach. Mistrz Ognia był tym, który uwięził Anakondowców w grobowcu.

Kiedyś razem z Wu ścigał bandę złoczyńców. Ray pomylił strachy na wróble z przestępcami i ruszył do ataku nie czekając na Wu. Następnego dnia rano musieli zapłacić właścicielowi pola za wszystkie strachy na wróble, które zniszczył.

Wkrótce poślubił Mayę, a później urodzili się Kai i Nya. Postanowił odłożyć miecz i zaopiekować się rodziną. Osiedlił się w Ignacii, gdzie pracował jako kowal w swojej kuźni. Kai pomagał mu i był jego uczniem.

Po ukryciu Złotych Broni Spinjitzu przez Wu Ray narysował mapę ich położenia i ukrył ją pod szyldem swojej kuźni.

Pewnego dnia Ray i Maya zniknęli zostawiając swoje dzieci same sobie. Kai został wtedy głową rodziny.

Zdolności i cechy

Ray był mądrym, dzielnym i oddanym przyjacielem Wu, dla którego stanowił prawdziwą pomoc i podporę. Na początku był tak samo gwałtowny i pochopny jak Kai. Troszczył się o swoją rodzinę.

Jako potomek Pierwszego Mistrza Ognia, Ray potrafi władać żywiołem Ognia.

Bronie

W trakcie swoich przygód z Wu używał miecza.

Informacje o minifigurce

Ray w formie minifigurki pojawił się w zestawie 70627 Kuźnia Smoka.

Pojawienia

Game Kai and Nya Father.PNG

Duch Raya w Spinjitzu Smash DX!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki