FANDOM

Fangdam Art.jpg

Skąd się wzięło plemię FANGPYRE jest krótkim artykułem poświęconym Wężowampirom. Ukazał się w internetowych informacjach klubowych Magazynu LEGO Club w 2012 roku.

Skąd się wzięło plemię FANGPYRE

Jeszcze niedawno wężonowie pełzali po całym świecie Ninjago. Spójrzmy na prawdziwe węże i starożytne historie, które były inspiracją dla ich powstania!

Ich ukąszenie może zmienić każdego i wszystko w węża, a czasem przypadkiem kąsają siebie nawzajem albo swoich wężowych przyjaciół! W ten sposób powstają wielogłowe potwory! Nie istnieją węże, które naturalnie mają dwie głowy, ale zdarza się policefalia — anomalia powodująca, że zwierzę ma więcej niż jedną głowę. Zwykle są to bliźnięta syjamskie, które nie są w stanie przetrwać w naturalnym środowisku, ponieważ dwa mózgi często chcą robić różne rzeczy jednocześnie!

Taki problem ma generał plemienia Fangpyre — FANGTOM, który często kłóci się sam ze sobą! Obraz węży o wielu głowach można często znaleźć w starożytnej mitologii. W kręgu kulturowym buddyzmu i hinduizmu pojawiają się opowieści o Nagach — wężowych bóstwach, mających często wiele głów. Ich rzeźby wpłynęły na projekt wężowych katakumb w Ninjago! W mitologii greckiej i rzymskiej mamy hydrę — węża morskiego o wielu głowach, strzegącego podziemi. Starożytni Egipcjanie uważali, że wejścia do świata pozagrobowego strzeże Nehebkau — groźny dwugłowy wąż.

W legendzie z Kambodży pewien król wężowego plemienia wydał córkę za mąż za kapłana. Dała ona początek Khmerom. Istnieje wiele legend mówiących o tym, że ukąszenie węża powoduje przekształcenie, ale raczej nie chodzi w nich o przemianę złomu czy dźwigu w wielkiego potwora lub pojazd. Opowieści te prawdopodobnie biorą się stąd, że węże kilka razy w ciągu życia zrzucają skórę, co oznacza, że się „odradzają”. Węże mają też kiepską reputację jako zwierzęta kojarzone z oszustwem i podstępem. Często zmieniają dobro w zło, jak np. w biblijnej historii Adama i Ewy.

Rzecz jasna moc ukąszenia Fangpyre nawiązuje też do ukąszenia wampira — nieśmiertelnego, żyjącego w mroku i żywiącego się krwią potwora, którego ukąszenie zamienia innych w wampiry. W mitologii Greków i Rzymian węże, żyjące często na cmentarzach, kojarzono z duszami zmarłych. Dlatego zaczęły symbolizować „nieumarłych”. „Siostry” Draculi są często przedstawiane z wężami zamiast włosów, tak jak gorgona Meduza z greckiego mitu.

W mitologii chilijskiej pojawia się Peuchen — skrzydlaty wąż wysysający krew niczym wampir. Ma on też hipnotyzujące spojrzenie — przyjrzymy się tej kwestii bliżej następnym razem, gdy zajmiemy się plemieniem HYPNOBRAI!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki