FANDOM

Złota broń
Złota broń
Odcinek
Poprzedni
Tajemnice Ninja
Następny
Władca cieni

Złota broń jest drugim odcinkiem serialu LEGO Ninjago: Mistrzowie Spinjitzu.

Streszczenie

Czwórka Ninja

Ninja w Jaskiniach Rozpaczy

Odcinek zaczyna się w miejscu, gdzie skończył się poprzedni. Kai’a otacza trójka zamaskowanych Ninja. Podczas walki czwórka kończy na torze treningowym, gdzie podchodzi do nich Sensei Wu. Kai dziwi się, że mistrz zna już trójkę wojowników. Po chwili okazuje się jednak, że są to jego pozostali uczniowie – Cole, Jay i Zane. Wu mówi czwórce o ich mocach żywiołów oraz daje im nowe stroje. Z rozmowy dowiadują się, że Cole jest Mistrzem Ziemi, Jay - Mistrzem Błyskawic, Zane – Mistrzem Lodu i Kai – Mistrzem Ognia. Gdy ci pytają się go jak nauczyć się Spinjitzu, Mistrz mówi im, że klucz do odblokowania tej sztuki walki jest w nich. Opowiada im także o ich misji, a ci zgadzają się by ją wykonać.

Na następny dzień bohaterowie wyruszają do Jaskiń Rozpaczy po pierwszą z Czterech Złotych Broni SpinjitzuKosę Wstrząsów. Podczas podróży Ninja opowiadają sobie o tym, w jaki sposób Mistrz Wu ich zwerbował. Cole wspinał się na szczyt górski, Jay testował swoją lotnię, a Zane medytował na dnie zamarzniętego jeziora. Tam czekał już na nich Sensei.

Wojownicy docierają do miejsca podróży. Przed tym jednak Mistrz ich ostrzega – zabrania im używać Złotej Broni. Wtedy też Ninja odkrywają nieopodal jaskiń obóz Armii Szkieletów. Kai nie czekając, ucieka tam w poszukiwaniach skradzionej mapy z jego sklepu. Ostatecznie, znajduje Samukai’a z mapą w rękach. Razem z resztą Ninja, która dogoniła Mistrza Ognia kradną mapę. Zauważają, że mapa była odwrócona do góry nogami, więc Szkielety muszą szukać w złym miejscu.

Samukai i szkielety

Armia Szkieletów atakuje Ninja

Wreszcie czwórce udaje się odnaleźć wielki głaz blokujący wejście do Jaskiń Rozpaczy. Wspólnie udaje im się go przesunąć, a w środku znajdują Kosę Wstrząsów. Cole swoim okrzykiem radości wskazuje Szkieletom ich miejsce położenia. Wtedy też rozpoczyna się walka. Podczas niej Jay’owi udaje się opanować Spinjitzu mówiąc, że kluczem do nauczenia się jest wykonywanie tych samych ruchów, co wcześniej na treningu. Wtedy też reszta Ninja za pomocą tej sztuki walki przegania złoczyńców z jaskiń. Tam jednakże czeka na nich jeszcze jedno zagrożenie – strażnik Złotej Broni, Smok Ziemi. Pomimo zakazu Mistrza i przestróg Cole’a, Jay’a i Zane’a Kai używa Kosy Wstrząsów, by zrzucić na smoka głazy i uciec. Tak też się dzieje.

Po wyjściu z jaskiń, Sensei dowiaduje się o tym zdarzeniu. Zwraca uwagę Czerwonemu Ninja, a póżniej ostrzega resztę, by następnym razem byli bardziej ostrożni.

Rocky

Rocky, strażnik Kosy Wstrząsów

Tymczasem w Podziemiach Samukai zwierza się swojemu władcy, że zawiódł. Ku jego zdziwieniu mistrz cieszy się z tego oznajmiając, że wszystko jest już zaplanowane. Po napisie „ciąg dalszy nastąpi” odcinek się kończy.

Ciekawostki

  • Odcinek ten w niektórych wersjach jest połączony z następnym odcinkiem "Tajemnice Ninja".
  • W Polsce odcinek ten został wyemitowany po raz pierwszy 19 stycznia 2015 roku.
  • Jest to pierwszy odcinek, w którym widzimy całą czwórkę Ninja jako drużynę.